Literatura en Català

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
aoi
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 954
Registrado: 31 Mar 2009 12:10

Re: Literatura en Català

Mensaje por aoi »

:hola:

Acabo d'arribar a aquest fil, m'ha sorprès la quantitat de coneguts que ja he trobat per aquí...
He pres bona nota de moltes lectures que recomaneu i desconeixia.

I m'agradaria recomanar-vos, el que m'estic llegint actualment:

Imagen
Títol: L'estuari
Autor: Miquel Bauçà
Editorial: El Balancí
Edició: abril -1990
Premi Sant Joan 1989 de la Caixa de Sabadell
ISBN: 84-297-3115-6

Novel·la narrada en 3a. persona, en capítols breus de 3-5 págines, de narració absent de diàleg, i tot i així no es fa gens pesada.

Sobre tot, m'agradaria destacar l'altíííííssim nivell de vocabulari. En la meva opinió, molt, i molt recomanable :60:

Salut i bones lectures,
:chino:
1
Avatar de Usuario
Lucin
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 690
Registrado: 29 Oct 2008 13:35
Ubicación: BARCELONA
Contactar:

Re: Literatura en Català

Mensaje por Lucin »

Hola Araceli,

Doncs m'alegra molt saber que el llibre de poemes t'està agradat. Ostres, i que te las descarregat sense problemes. Vaig pensar en una pàgina que fos còmode i que tingués tots els formats possibles de llibre electrònic.
Salut,
Per qualsevol pregunta, per aquí estic.
1
Avatar de Usuario
lucia
Cruela de vil
Mensajes: 84418
Registrado: 26 Dic 2003 18:50

Re: Literatura en Català

Mensaje por lucia »

Breu història de la Rambla

de

Enric Vila


Breu història de la Rambla és molt més que un llibre sobre les vicissituds i les anècdotes costumistes d'un carrer important. Enric Vila ens explica com la vida urbana forja les ciutats i les nacions, més enllà de la voluntat política dels poders hegemònics establerts. L'autor d'El nostre heroi Josep Pla, torna a proposar-nos que ens mirem la historia des d'un punt de vista original. Vila ens explica com la Rambla va oferir un espai per expressar-se a Barcelona, després del desastre de 1714, i com va modernitzar la ciutat i la identitat dels catalans. Escrit amb gràcia i força narrativa, Breu historia de la Rambla ressegueix la història del país a través de les valoracions i descripcions que n'han deixat figures com Stendhal, George Sand, Hans Christian Andersen, Hemingway, Baroja, Pla, Sagarra, Monzó, Dalí o Gaudí. Un gavadal de genis desfila per aquest llibre, que defensa que el misteri de la Rambla no s'entén sense el caràcter indomable i subversiu dels catalans.


Enric Vila és llicenciat en Història Contemporània i doctor en Periodisme. Ha publicat el llibre entrevista Què pensa Heribert Barrera (2001), l'assaig Néstor Luján: el rostre o la màscara (premi Idees 2003), la biografia Lluís Companys, la veritat no necessita màrtirs (2006), el llibre de records de Macià Alavedra Entre la vida i la política (2007), i el dietari assagístic El nostre heroi Josep Pla (2009). Escriu al diari Avui i al seu blog, Dietari a destemps. És profesor de la Facultat de Comunicació Blanquerna.
Nuestra editorial: www.osapolar.es

Si cedes una libertad por egoísmo, acabarás perdiéndolas todas.

Imagen Mis diseños
Avatar de Usuario
aoi
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 954
Registrado: 31 Mar 2009 12:10

Re: Literatura en Català

Mensaje por aoi »

Doumo arigatou lucia, per la teva recomació :!:
Queda apuntada, i ben apuntada.

M'agradaria fer-te una pregunta, saps si hi ha algun fil per parlar dels premis literaris que s'otorguen en català :?:

Ara estic llegint els darrers premiats del premi Sant Joan, actualment esti llegint a Pep Coll amb El salvatge dels Pirineus (guanyador de l'any: 2005).

Ja nee,
:chino:
1
Avatar de Usuario
lucia
Cruela de vil
Mensajes: 84418
Registrado: 26 Dic 2003 18:50

Re: Literatura en Català

Mensaje por lucia »

El único tema de premios que recuerdo es en castellano, pero puedes abrir uno específico aquí, si lo que quieres es además comentarlos en catalán.
Nuestra editorial: www.osapolar.es

Si cedes una libertad por egoísmo, acabarás perdiéndolas todas.

Imagen Mis diseños
Avatar de Usuario
aoi
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 954
Registrado: 31 Mar 2009 12:10

Re: Literatura en Català

Mensaje por aoi »

Konnichi wa lucia :!:

Mira he pensat :idea: de posar el llistat cronològic dels títols i els guanyadors, i en cas que tinguin un fil obert, doncs es pot clicar en el títol i s'hi accedeix directament:

PREMI SANT JOAN:

1981 - Adéu, turons Adéu. Ferrer, Antoni-Lluc.
1982 - Un febrer a la pell. Aritzeta, Margarida.
1983 - País d'Itàlia. Villatoro, Vicenç.
1984 - Els rius de Babilònia. Janer Manila, Gabriel.
1985 - La torre Bernardot. Turull, Antonio.
1986 - Els hereus de la terra. Bofarull, Manuel.
1987
1988 - Les nits perfumades. Joan i Arinyó, Manuel.
1989 - L'estuari. Bauçà, Miquel.
1990 - Enterraments lleugers. Xirinacs, Olga.
1991
1992 - Mal camí i bon senyor. Faner, Pau
1993 - Màrmara. Janer, Maria de la Pau.
1994 - Pel bell nord glaçat. Pi de Cabanyes, Oriol.
1995 - De l'art i de l'artista. Dietari (1982 - 1991) Pla, Jaume.
1996 - Seduccions de Marràqueix. Piera, Josep.
1997 - Testa de vell en bronze. Folch, Ramon.
1998 - Al mig del camí. Dalmases, Antoni.
1999 - La mà del jardiner. Vidal Ferrando, Antoni.
2000 - Anjub. Carranza, Andreu.
2001 - Retrat de família sobre fons de trèvols. Barbé, Lluís.
2002
2003 - La felicitat no és completa. Pagès, Vicenç
2004 - Rodalies. Sala, Toni.
2005 - El salvatge dels Pirineus. Coll, Pep.
2006 - La gran rutina. Puig, Valentí.
2007
2008 - Cada castell i totes les ombres.Porcel, Baltasar.
2009 - La nit de les papallones. Coca, Jordi.
2010 - Les terres promeses. Barril, Joan.

lucia he buscat en els fils de premis i no he vist l'històric dels premiats així que per això m'he decidit a transcriure'l... Si veus que està repetit... digue-m'ho i ho trec d'aquí... :wink:
Ho aniré actualitzant. :lista:
Jaa ne,
:chino:
Última edición por aoi el 15 Abr 2013 15:11, editado 3 veces en total.
1
Avatar de Usuario
Sariluh
No tengo vida social
Mensajes: 1409
Registrado: 09 Abr 2012 19:33

Re: Literatura en Català

Mensaje por Sariluh »

Crec que queda molt per fer, encara que reconec millores en els darrers anys com l'esforç de treure les edicions catalanes al mateix temps que les castellanes.
Ara que m'hi he estat fixant, una de les coses en les que està molt atrasada la literatura en català i que hauria de millorar per no quedar enrera es la falta de llibres electrónics (almenys les traduccions) en català. Les editorials haurien de posar els llibres en català en versió ebook ja que he estat buscant forces best-sellers i cap està disponible. A més a més si ho estigués segur que tindría un preu exagerat u_u Tanta inmersió lingüistica i després no faciliten coses tan bàsiques com aquesta :icon_no_tenteras:

:oops: edito alguna falta greu... :lol:
Última edición por Sariluh el 04 Ene 2013 12:42, editado 1 vez en total.
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Literatura en Català

Mensaje por SUTE »

Sariluh escribió:
Crec que queda molt per fer, encara que reconec millores en els darrers anys com l'esforç de treure les edicions catalanes al mateix temps que les castellanes.
Ara que m'hi he estat fixant, una de les coses en les que está molt atrasada la literatura en català i que hauria de millorar per no quedar enrera es la falta de llibres electrónics (almenys les traduccions) en català. Les editorials haurien de posar els llibres en catalá en versió ebook ja que he estat buscant forces best-sellers i cap está disponible. A més a més si ho estigués segur que tindría un preu exagerat u_u Tanta inmersió lingüistica i després no faciliten coses tan bàsiques com aquesta :icon_no_tenteras:

Totalment d'acord, jo que llegeixo en ebook, intento sempre buscar primer, la edició en català i no la trobo mai, o molt poques vegades
1
Avatar de Usuario
aoi
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 954
Registrado: 31 Mar 2009 12:10

Re: Literatura en Català

Mensaje por aoi »

SUTE escribió: Totalment d'acord, jo que llegeixo en ebook, intento sempre buscar primer, la edició en català i no la trobo mai, o molt poques vegades
Molt cert. :lista:

Ho podem demanar als reis... a veure si ens fan cas :wink:

:chino:
1
Avatar de Usuario
gandaio
No tengo vida social
Mensajes: 1443
Registrado: 25 Ene 2011 16:18
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por gandaio »

Totalment d'acord.
aoi escribió:
SUTE escribió: Totalment d'acord, jo que llegeixo en ebook, intento sempre buscar primer, la edició en català i no la trobo mai, o molt poques vegades
Molt cert. :lista:

Ho podem demanar als reis... a veure si ens fan cas :wink:

:chino:
Sí, ho podem demanar, però no se jo :(
1
Avatar de Usuario
Sariluh
No tengo vida social
Mensajes: 1409
Registrado: 09 Abr 2012 19:33

Re: Literatura en Català

Mensaje por Sariluh »

A qui li voleu demanar això? :cunao:
Avatar de Usuario
aoi
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 954
Registrado: 31 Mar 2009 12:10

Re: Literatura en Català

Mensaje por aoi »

Sariluh escribió:A qui li voleu demanar això? :cunao:


Als Reis Mags, que arriben demà passat ! :mrgreen:

Tu, Sariluh, tens influència en algun altre àmbit , al que poder acudir també, per si les mosques :?: :cunao:

Mata ne :!:
:chino:
1
Avatar de Usuario
Sariluh
No tengo vida social
Mensajes: 1409
Registrado: 09 Abr 2012 19:33

Re: Literatura en Català

Mensaje por Sariluh »

aoi escribió:Tu, Sariluh, tens influència en algun altre àmbit , al que poder acudir també, per si les mosques :?: :cunao:
Jo? gens :cunao: per això m'ha sorprés que ho volgueu demanar.
Xavi_Bcn
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 875
Registrado: 31 Jul 2010 12:11

Re: Literatura en Català

Mensaje por Xavi_Bcn »

.
Última edición por Xavi_Bcn el 06 Feb 2013 23:56, editado 1 vez en total.
1
Avatar de Usuario
araceli
Lector voraz
Mensajes: 200
Registrado: 31 Ago 2009 09:00
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por araceli »

Xavi_Bcn escribió:Després d'al·lucinar amb Les veus del Pamano i Jo confesso, no he pogut estar-me de comprar Senyoria, una novel·la de Jaume Cabré anterior a les dues esmentades. Algú l'ha llegit?
.


Va ser el meu primer Cabré. He seguit el camí a l'inrevés que tu. A mi en va agradar molt, diferent dels que esmenes,però amb uns tocs d'ironia que fins i tot poden arribar a produir rialles. Jo estic llegint "L'ombra de l'eunuc" on canvia totalment el relat.
1
Responder