Literatura en Català

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
lejanía
Lector
Mensajes: 92
Registrado: 20 Ene 2006 19:43
Ubicación: Allá a lo lejos

Mensaje por lejanía »

A veure com t’ho explico, es un carrer que comença o acaba en el carrer del Comerç, es molt petit, davant del Palau de Justícia i a res del Parc de la Ciutadella.
1
Avatar de Usuario
Kobayashi
Vivo aquí
Mensajes: 24001
Registrado: 28 Sep 2007 16:10
Contactar:

Mensaje por Kobayashi »

Ja m'en faig una idea, hauré de passar per ell el proper cop que vagi a Barcelona... i es que ja fa temps que vaig llegir el llibre.
:101: LAS SIETE LUNAS DE MAALI ALMEIDA Shehan Karunatilaka
:batman:
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Bon dia, avui he començat un libre que em sembla que nomes esta en catala. De moment, nomes he llegit un capitol i sembla força entretigut.
Algu el coneix o l'ha llegit??
Imagen

MONTECRISTO
MARC PASTOR
EDICIONS PROA,S.A.
COL.LECCIÓ: A TOT VENT, 191

Després d'una guerra civil, després de mesos de viatge a través de camps europeus, un grup de republicans catalans ha anat a raure a Mauthausen.
'Andreu Corvo, en Makarov, en León, el loco i en Carles es despertaran cada albada a l'infern, i viuran el pitjor malson que hi pugui haver. Aprendran a conviure amb la mort gràcies a l'esperit del camp... fins que un dia descobreixen que hi ha una manera de venjar-se.
Però abans hauran d'escapar-se de Mauthausen, i endinsar-se de ple en el Tercer Reich.
Els fugitius, posats sobre la pista de la mítica espasa de Carlemany per un deportat moribund, n'inicien la recerca. Des de la catedral d'Aquisgrà fins al castell de Wewelsburg, on Himmler du a terme els seus rituals esotèrics, el grup va d'un perill a un altre, perseguit de prop pels nazis de la SS i ajudats per agents del servei secret britànic.
Seguint l'esquema d'empresonament, fuga i venjança de la novel·la del mateix títol d'Alexandre Dumas i deutora dels clàssics de cinema bèl·lic i d'aventures com La gran evasió o la saga d'Indiana Jones, la trama de Montecristo avança entre aris despietats, belles espies que amaguen un punyal a la lligacama, persecucions, trets i baralles, i nombroses picades d'ullet al cinema del gènere, sempre rere una espasa llegendària que confereix un gran poder a qui l'empunya.
1
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Ahir estaba molt espesa i em vaig equivocar de llibre que estaba llegint :oops:

El que realment estic llegint es L'Abadia profanada de Montserrat Rico

En un viatge llampec a l'octubre de 1940, Heinrich Himmler visita l'abadia de Montserrat. L'acompanya l'historiador alemany Walter Ebert, que es converteix en còmplice involuntari d'una venjança d'inspiració bíblica que sentenciarà el poble jueu. Mentre l'elit nazi busca el Sant Greal, Ebert realitza el seu particular viatge iniciàtic per trobar la felicitat trencada per la tragèdia. En la seva peripècia humana es creuarà amb Oriol Turmeda i Marina Barahona, que viuen un amor furtiu en el tràgic escenari de la segona guerra mundial.

A partir d'un fet verídic -la recerca del Greal a Barcelona pels nazis el mateix dia en què Franco s'entrevistava amb Hitler a Hendaia-, Montserrat Rico Góngora escriu una novel•la commovedora d'una època que va canviar el món.

Montserrat Rico Góngora (Barcelona, 1964) és la col•laboradora assídua de diversos mitjans de premsa i programes de ràdio. Ha publicat les novel•les Cartas a Lucrecia i Bajo un cielo púrpura, totes dues rebudes molt favorablement per la crítica. Va ser guardonada als Jocs Florals del Camp de Cartagena en l'edició de 2006.
Imagen
1
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Ultimament tinc una ratxa de llegir llibres en catala, us recomano aquest, em sembla que no esta traduit al castella:

Imagen

BLAU DE PRÚSSIA
Albert Villaró
Ressenya de llibre
Hi ha un crim transfronterer. Hi ha un incendi. Hi ha un policia trist, de dol i que té una vocació escassa. Hi ha un país petit i antic, amb històries velles que tornen a sorgir avui perquè en el seu moment van quedar mal resoltes. Hi ha troballes i retrobaments. Hi ha, també, una espurna d'esperança. I també hi neva.
Blau de Prússia és una obra sobre les pèrdues: personals i col•lectives. Potser no caldria dir res més sobre la trama. Que el lector curiós enceti aquestes pàgines disposat a submergir-se en una novel•la magnètica, efervescent i apassionada sobre l'Andorra contemporània.
COLUMNA EDICIONS
Col•lecció: Clàssica, 701
Preu:20 euros


Jo l’he trobat divertit i entretingut, sobre tot m’ha fet gracia coneixer l’opinio d’Andorra d’un andorra amb passaport i llegir sobre carrers, llocs i personas d’Andorra que em sonen de cuan anava a esquiar.

La historia esta be i
m'ha agradat que la resolució del assesinat no quedi del tot aclarat que es el que penso que passa moltes vegades a la vida real.
No s'anima ningu més a recomenar literatura en catala?? :)
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50561
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Mensaje por Felicity »

jo crec que es el que vaig possar al primer tema :meditando:

em va agradar pero hi ha había parts que... bueno lentes
ara m'estic llegint El Clan de la LLoba de Maite Carranza en Català per al miniclub a veure com va :lol:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Felicity escribió:ara m'estic llegint El Clan de la LLoba de Maite Carranza en Català per al miniclub a veure com va :lol:
Jo també estic llegint el clan de la lloba en català i cuan escric al fil corresponen he de fer traducció simultanea i a vegades em costa una mica trobar la traducció d'algunes paraules del argot "brujeril" :)
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50561
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Mensaje por Felicity »

si pero bueno ja ens ho farem ;)
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Felicity escribió: em va agradar pero hi ha había parts que... bueno lentes
Si has llegit "Blau de Prússia" potser recordis un moment en que el protagonista parlant amb el seu germa parlen d'un contrabandista: "El negre". Dons es un personatge real que fa poc va publicar les seves vivencies com a contrabandista, et paso la informació per si t'interesa. Literariament no es pot dir que sigui un gran llibre pero es divertit, les aventures que arriben a passar els contrabandistes i que malament que deixen als seus perseguidors.

[img]http://www.pageseditors.com/imatgesNET/ ... 0Negre.jpg[/img]

"Confidencies del Negre, el contrabandista més perseguit d'Andorra"
de Carles X.Castro (El Negre) i Teresa Blanco
Col. Proses
Pages Editors

Les confidències del "Negre" és un llibre autobiogràfic sobre Carles X.Castro Taboada, conegut contrabandista d'Andorra. Aquesta dedicació ha estat per ell molt més que una feina. Un estil de vida, una forma de sentir, d'actuar, de fugir, de veure les coses des del retrovisor del seu vehicle, carregat de tabac. Ès alhora, una experiència que forma part de la història del país, de l'evolució del mercadeig de tabac a Andorra, de les peripècies internacionals, de la tarca dels policies. Carles X.Castro, conegut en el món del contraban com "El Negre", es andorrà i té 38 anys. Ha fet de contrabandista fins a la seva retirada, després d'haver-se escapat d'una emboscada a Andorra. Actualment viu a la Costa mediterrànea dedicat a feines relacionades amb la construcció. Aquest llibre esta basat en fets autènticament reals.
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50561
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Mensaje por Felicity »

aixo no ho sabía
gracies Mireia!
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Qubit

Mensaje por Qubit »

lejanía escribió:Jo sempre que puc hem compro el llibres en català.
Jo també sigui quin sigui el llibre que vull llegir, miro de trobar, si no és originàriament en català, la traducció.

He llegit fa poc "Les Benignes" de Jonathan Littell i en aquest cas us he d'advertir.

Hi ha tantes errades tipogràfiques de tot tipus que fins i tot vaig escriure un e-mail a l'Editorial: Quaderns Crema, que no m'han contestat.

Em sap molt de greu, perquè no és la primera vegada que em passa, però en aquest cas és escandalós.

Si voleu llegir el llibre, que us recomano especialment, i no voleu agafar una enrabiada, és preferible que llegiu la traducció al castellà, o la seva versió original en francès, si en sabeu.
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Mensaje por Mireia »

Os recomana un altre llibre en catala, fa uns anys que el vaig llegir i es força entretingut, mig thiller mig historic......

Imagen

ELS LLOPS

FRANCESC PUIGPELAT
PROA
Col·lecció: "A Tot Vent", 434
Any d'edició: 2005

Francesc Puigpelat, membre de la Fundació Catalunya Oberta, ha estat el guanyador del dotzè Premi Carlemany 2005 de novel·la amb “Els llops”, una història d’intriga i assassinats al voltant d’una família de Balaguer, els Llops, que acaba esdevenint una nissaga que reconstrueix dos-cents anys d’història de la família protagonista. L’obra ha estat definida com ambiciosa tant pel que fa la seva extensió d’aproximadament 500 pàgines com pel seu àmbit narratiu. El premi el convoquen el govern d’Andorra, la Fundació Enciclopèdia Catalana i les editorials Proa i Columna.

Es pot concebre una novel·la que sigui, alhora, una intriga policíaca i una saga que abarca dos segles de la història d'una família? Quan el març del 2004 Jaume Forné apareix mort al cim del Montsec, la policia revela que tant ell com els seus dos germans han rebut anònims de l'assassí.

Però, per descobrir l'origen del crim, caldrà remuntar-se fins al 1816 i resseguir la història d'amors, odis i revenges entre branques de la família Llop.

Així, la novel·la recorre escenaris com la construcció del canal d'Urgell, la guerra d'Àfrica, la batalla del Segre durant la guerra civil i els maquis.

En tots aquests moments, els Llops lluiten, s'estimen o es traeixen. Com a teló de fons, apareixen Guifré el Pilós mort per Lubb Ibn Mohamed, el mite de l'home-llop, Juli Cèsar a Ilerda i un antiquíssim temple secret dedicat al culte al llop: l'animal totèmic (alhora déu i dimoni) de les tribus íberes de Lleida.
1
Avatar de Usuario
nika93
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 298
Registrado: 09 Ene 2008 21:05
Ubicación: Wonder Land

Mensaje por nika93 »

:shock: vaja no sabia que hi habia una part en català....

jo els llibres normalment mels agafo en castellà però amb memories d'idhún em van venir gabes de llegirmel en català... a veure si el milloraba una mica la meva ortografia encara que no va funcionar xDDD
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50561
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Mensaje por Felicity »

em vull agafar un llibre del Cercle que es diu
VIDA PRIVADA de Josep María Segarra
M'el Recomaneu?
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Bet

Mensaje por Bet »

Hola a tots!

Sóc nova en aquest fòrum! L'he trobat remenant per internet mentre buscava recomanacions de llibres. És que per sant Jordi m'agrada comprar-me el llibre en català!


Què em recomaneu?
Responder