Pa negre - Emili Teixidor

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por sora91 »

Doncs, sí, haurem de llegir l'altre llibre. De moment jo vull deixar passar més temps per oblidar-me una mica de la pel.lícula que no m'agrada llegir els llibres quan encara tinc les adaptacions cinematogràfiques encara fresques a la memòria.
1
Avatar de Usuario
caris
Vivo aquí
Mensajes: 8341
Registrado: 27 Mar 2008 19:11

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por caris »

Ja el tinc! :128: sora ja t'ho passaré quan l'acabi :wink:

Retrat d'un assassí d'ocells
Imagen

Mireu que he trobat a la Wikipedia, ara resulta que la peli no està feta de dos llibres sino de tres :shock:
Wikipedia escribió:El guion se basa principalmente en la novela homónima de Emili Teixidor, con incorporaciones de otros textos suyos como Retrat d'un assassí d'ocells y Sic transit Gloria Swanson.
1
isard
Lector ocasional
Mensajes: 53
Registrado: 30 Mar 2012 20:34

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por isard »

jo ara m'he començat a llegir el retrat d'un assasí d'ocells i sobre la pel·lícula
m'he llegit fins a la pàgina 27, crec, i per ara és molt semblant al inici de la pel·lícula. Les morts, la mare treballadora, ja ha sortit el nom del pituliua
1
isard
Lector ocasional
Mensajes: 53
Registrado: 30 Mar 2012 20:34

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por isard »

Ja m'he acabat el llibre. M'ha agradat moltíssim el llibre.
Tinc de dir que encara que al principi és molt semblant a la pel·lícula després cada cop és més diferent i al final no té gran cosa a veure .
excepte la història d'en Pituliua, encara que al llibre s'expliquen més coses i saps que va passar amb ell
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50551
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Felicity »

Pero aquesta es del protagonista de pa Negre o es diferent? :)
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por SUTE »

Ostres i jo que no he llegit ni pa negre, però es que em fa una mannnndra, he llegit tantes novel·les de la post guerra que ja no tinc ganes de llegir-ne cap mes
1
Avatar de Usuario
Náyade
Vivo aquí
Mensajes: 6394
Registrado: 29 Ago 2008 23:36
Ubicación: Soñando

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Náyade »

L'he vist avui a la biblioteca i li tinc moltes ganes! Vaig veure l'èxit que va tenir la pel·licula (que no he vist), així que m'agradaria llegir el llibre pròximament :)
isard
Lector ocasional
Mensajes: 53
Registrado: 30 Mar 2012 20:34

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por isard »

ja he llegit Pa negre, i he de dir que em va agradar més retrat d'un assassí d'ocells.
A Pa Negre, en Teixidor utilitza molts salts en el temps i també és molt més introspectiu. Per a mi potser abusa, ja sé sap, cadascú té els seus gustos.
El protagonista és el de Pa negre, però barregen algunes trames que passen a l'altre llibre. Però mentre al del Retrat el nen acaba d'una forma, el final de la pel•lícula és com el final del llibre de Pa Negre. La veritat és que és una mica difícil d'explicar si no has llegit els dos llibres, per exemple: la Núria existeix al llibre de Pa Negre però no li falta una mà. A qui s'assembla la Núria de la pel•lícula és a un personatge que surt al Retrat d'un assassí d'ocells a qui li falta una mà. No sé si m'he explicat gaire bé
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50551
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Felicity »

Tindrem que llegir el dels oçells doncs :D
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Ginebra
Foroadicto
Mensajes: 3862
Registrado: 29 Mar 2005 19:48
Ubicación: por aquí y por allá...

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Ginebra »

el buscava en narrativa contemporània, pensava que igualment estaria perquè la traducció al castellà hi és, jo l'he comprat així, no me'n vaig adonar, ja sé que sembla mentida, però tal qual... això em passa per anar depressa i corrents i no pensar una mica... :oops: en fi, ara ja és massa tard per canviar-lo. Tot i així, la història és preciosa, crec que no n'havia llegit res de Teixidor perquè me'n recordaria, està plena de tendresa, si més no a la primera part. I de misteri, s'intueix que la història ha d'evolucionar, massa incerteses, massa secrets... pel que dieu la cosa ha de canviar i tothom parla d'una història molt trista.. però l'ambientació és fabulosa i està escrita d'una manera que arriba al cor, val la pena. Ja us diré quan l'acabi! :D

la pena és no llegir-la d'entrada en llengua original, per una que puc! però potser me l'acabi comprant i el torni a rellegir d'aquí a un temps :wink:

no sé si obrir fil a contemporánea...
Los científicos dicen que estamos hechos de átomos, pero a mí un pajarito me contó que estamos hechos de historias. Eduardo Galeano


Recuento 2024
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50551
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Felicity »

Ja n'hi ha :cunao:

Però no el trobo :shock: :shock: :shock: :shock:

A mí em va agradar molt :D
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Alice Brandon
Vivo aquí
Mensajes: 13341
Registrado: 10 Dic 2008 21:26
Ubicación: Saharabbey Road

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Alice Brandon »

Felicity escribió:Però no el trobo :shock: :shock: :shock: :shock:
Jo crec que del llibre en castellà no hi ha :lol:
Potser t'has confós amb el post de la pel·lícula, Feli.
https://www.abretelibro.com/foro/viewtopic.php?t=48208
(...)
Quiero minar la tierra hasta encontrarte
y besarte la noble calavera
y desamordazarte y regresarte.

Miguel Hernández
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50551
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Felicity »

Pot ser :meditando:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Ginebra
Foroadicto
Mensajes: 3862
Registrado: 29 Mar 2005 19:48
Ubicación: por aquí y por allá...

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Ginebra »

nenes, l'obro, crec que ha d'estar a la mirada de tothom

m'ha semblat una història meravellosa, és molt trista però trobo que magníficament narrada. M'ha arribat al cor :wink:
Los científicos dicen que estamos hechos de átomos, pero a mí un pajarito me contó que estamos hechos de historias. Eduardo Galeano


Recuento 2024
Avatar de Usuario
Náyade
Vivo aquí
Mensajes: 6394
Registrado: 29 Ago 2008 23:36
Ubicación: Soñando

Re: Pa negre - Emili Teixidor

Mensaje por Náyade »

Ja fa un any que vaig dir que llegiria aquest llibre... :roll: Però es que necessito estar completament "feliç" per llegir aquests llibres, per què em posen molt trista :(
Responder