CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedrolo

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
xabeltrán
Vivo aquí
Mensajes: 20880
Registrado: 13 Abr 2008 14:31
Ubicación: Barcelona
Contactar:

CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedrolo

Mensaje por xabeltrán »

Imagen Imagen
En aquesta novel·la de ciència-ficció s'explica la història de l'Alba i en Dídac, de 14 i 9 anys respectivament, que viuen en un poble de Catalunya anomenat Benaura. Ells esdevenen els únics supervivents a la Terra després que uns extraterrestres eliminin a pràcticament tota la humanitat. En Dídac és atacat per uns nois del poble perquè és negre. Cau a l'aigua i l'Alba, que ho veu tot, es tira per salvar-lo. És llavors quan apareixen uns platets voladors que ho destrueixen tot i ells es salven gràcies a l'aigua. Durant els quatre anys següents hauran d'espavilar-se sols per a sobreviure en un món destruït i enfrontar-se a tota mena de problemes i dificultats que els fa madurar ràpidament. S'adonen de la importància de preservar el coneixement i guarden i llegeixen llibres. Fugen de l'epidèmia i es refugien en una masia, troben morts i supervivents, recorren les ruïnes de Barcelona i la Mediterrània. Sobretot aprenen de tot el que els passa (malalties, defensa de l'enemic) i de la informació que van recollint.
El dia 15 de gener, és a dir, demà passat, comença el Club de Lectura en català de la novel·la El mecanoscrit del segon origen, de Manuel de Pedrolo. En aquest fil podreu escriure les impressions que n'obtingueu a mesura que avanceu la lectura.

Jo no llegiré aquesta novel·la amb vosaltres perquè ja la vaig llegir com una lectura obligatòria a l'E.S.O., i no em va agradar gens. Potser no era el moment de gaudir-la com cal, però ara mateix tinc massa novel·les pendents i no en vull rellegir cap.

Espero que a vosaltres us agradi. :60:
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

T'ha quedat molt bé, Xavi :D La meva edició és de l'any de la picor, de Edicions 62, colecció El Cangur, o alguna cosa per l'estil, i a la portada sortia una foto d'una noia pujada a un tractor. Jo tampoc participaré en el CLC de gener, perquè aquest llibre l'he llegit ja dues vegades, una quan tenia 10 anys, quan el vaig trobar per casa, i una altra a la ESO, que també va ser lectura obligatòria d'un dels anys. A mi sí que em va agradar :D Espero que als clublectors els agradi també, és un clàssic de la ciència-ficció catalana :D
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2075
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Com ja vaig dir al fil del Club de lectura, el vaig llegir la setmana passada, així que a partir del dia 15 aniré comentant-lo :D
Chubbchubb escribió:La meva edició és de l'any de la picor, de Edicions 62, colecció El Cangur, o alguna cosa per l'estil, i a la portada sortia una foto d'una noia pujada a un tractor.
Jo el tinc igual! :mrgreen: La col·lecció és del meu pare i algunes pàgines estaven deseganxades... :lista:
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50544
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

He llegit una mica sobre el llibre i que sigui de CFI no m'atrau molt :meditando:
Però ja que el tinc i el llegiré amb vosaltres es per donar-li una oportunitat :D
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

Felicity, el plantejament és de CiFi, però el desenvolupament de la história no tant, jo crec que el que prima en aquest llibre és la relació humana entre l'Alba i el Dídac, i la seva lluita per sobreviure. Té moments molt bonics. A més, recordo que va ser la primera vegada que vaig trobar en un llibre l'expressió... (poso spoiler perquè no vull que ningú al llegir-ho innocentment lligui caps :P)
"estimar-se" en el sentit de tenir relacions sexuals
I des de llavors va haver-hi un temps que cada cop que m'hi havia de referir (que no eren gaires, tenia 10 anys) feia servir l'expressió apresa al llibre de Pedrolo :cunao:
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2075
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

És una barreja entre ciència ficció i novel·la clàssica d'aventures d'adolescents. Jo tampoc sóc molt lectora de ci-fi, però en aquest cas no es fa pesat ni res. Lo millor, crec, és que t'arrenca varies reflexions a mesura que avança cada capítol.
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50544
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

Ah Bueno, Doncs llavorens si :P

Igualmente per el Club de llectura amb català lo que sigui. A veure si trobo el del Pla :D
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

Jo m'apinto, encara que el cap de setmana estaré fora i no crec que pugui comentar...
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2075
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Començo comentant alguna coseta del capítol 1... :mrgreen:
Hi ha un de les coses que més em sorprenen del llibre: lo poc que afecta als protagonistes la mort dels seus familiars. Aquí a l'Alba se li vol atorgar una imatge de seguretat, enteresa... però no sé, és molt fort trobar-te la teva casa destruïda amb els teus familiars morts a dins...
M'agrada molt...
quan comencen a anar per les botigues del poble per agafar lo necessari i quan es comencen a establir a la cova. És una part, com he dit més amunt, de típica novel·la d'aventures d'adolescents que m'ha fet gràcia llegir :mrgreen:
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

AresMart escribió:
Hi ha un de les coses que més em sorprenen del llibre: lo poc que afecta als protagonistes la mort dels seus familiars. Aquí a l'Alba se li vol atorgar una imatge de seguretat, enteresa... però no sé, és molt fort trobar-te la teva casa destruïda amb els teus familiars morts a dins...
Sí, és veritat, a mi a la primera lectura em va passar totalment per alt aquest detall, pero a la segona, amb uns anyets més, també em va sorprendre aquesta reacció. En certa manera, el que fa Pedrolo és crear
uns nous Adan i Eva, i per tant a ella la pinta amb aquesta aura divinal, tan segura, tan serena, tan pràctica, tan posada ja en el paper de "sóc l'esperança de la espècie"...
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50544
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

Jo ha l'he començat.

Es deixa llegir pero bueno, de moment no m'acaba de fer gracia :oops: :oops:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

El començo aquesta nit.

Deixo aquí el link del fil del llibre que hi ha al subforo de Infantil i Juvenil per posar el link al primer missatge d'aquest post. http://www.abretelibro.com/foro/viewtopic.php?t=3725
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2075
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Chubbchubb escribió:Sí, és veritat, a mi a la primera lectura em va passar totalment per alt aquest detall, pero a la segona, amb uns anyets més, també em va sorprendre aquesta reacció. En certa manera, el que fa Pedrolo és crear
uns nous Adan i Eva, i per tant a ella la pinta amb aquesta aura divinal, tan segura, tan serena, tan pràctica, tan posada ja en el paper de "sóc l'esperança de la espècie"...
Exacte, tot i que
jo crec que aquesta condició l'hauria d'anar prenent a mesura que avança la història però bé, suposo que és la manera que té l'autor de no angoixar encara més als lectors, ja que imaginar-se un món ple de cadàvers amuntegats no és que sigui molt agradable...
Apunts que vaig prendre del capítol 2...
Quan el Dídac es posa malalt de xarampió se'ns comença a plantejar: què passa si ell es mor? Què seria de l'Alba? I en aquest capítol apareix una espècie d'extraterrestre, que defineixen com una barreja d'humà i insecte, amb trets porcins i una bossa com de marsupial. I, quan el maten i l'enterren, per mi aquí surt una de les frases més impactants o almenys que més em van fer pensar (segurament és una xorrada): "Era el primer extraterrestre enterrat al nostre planeta" :cunao:
Avatar de Usuario
Ginebra
Foroadicto
Mensajes: 3862
Registrado: 29 Mar 2005 19:48
Ubicación: por aquí y por allá...

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Ginebra »

hola, gent :D

a mi em va passar com a Xavi, me'l van fer llegir amb 13/14 anys i no em va agradar excessivament.... la ci-fi no m'entussiasma i em va ser difícil connectar amb els personatges, tot i ser de la meva edad més o menys..

però bé, tot i així, val la pena una reflexió sobre la història :D
Los científicos dicen que estamos hechos de átomos, pero a mí un pajarito me contó que estamos hechos de historias. Eduardo Galeano


Recuento 2024
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50544
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

AresMart escribió:
Chubbchubb escribió:Sí, és veritat, a mi a la primera lectura em va passar totalment per alt aquest detall, pero a la segona, amb uns anyets més, també em va sorprendre aquesta reacció. En certa manera, el que fa Pedrolo és crear
uns nous Adan i Eva, i per tant a ella la pinta amb aquesta aura divinal, tan segura, tan serena, tan pràctica, tan posada ja en el paper de "sóc l'esperança de la espècie"...
Exacte, tot i que
jo crec que aquesta condició l'hauria d'anar prenent a mesura que avança la història però bé, suposo que és la manera que té l'autor de no angoixar encara més als lectors, ja que imaginar-se un món ple de cadàvers amuntegats no és que sigui molt agradable...
Apunts que vaig prendre del capítol 2...
Quan el Dídac es posa malalt de xarampió se'ns comença a plantejar: què passa si ell es mor? Què seria de l'Alba? I en aquest capítol apareix una espècie d'extraterrestre, que defineixen com una barreja d'humà i insecte, amb trets porcins i una bossa com de marsupial. I, quan el maten i l'enterren, per mi aquí surt una de les frases més impactants o almenys que més em van fer pensar (segurament és una xorrada): "Era el primer extraterrestre enterrat al nostre planeta" :cunao:

Jo he començat la Tercera Part i de veritat crec que no m'agrada Gens :?

Hi ha moments que están bé
Cóm quan arrepleguen els queviures o arriben a la masía.

Pero no son personatges que t'els creguis. Dos nens no poden estar tan "I bueno que farem" devant de tanta destrucció.

A més son Germans no? Pero el Didac es de color. Aixo vol dir que es adoptat?
Sort que es curtet a veure si el anar-lo comentant trec alguna cosa clara, pero de moment no m'agrada.
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Responder