CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedrolo

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

Gràcies, Mireia :D La veritat és que jo no recordava pas que en el llibre en Dídac fos jugador de futbol i un gran fan del Barça, però bé, tant li fa, les pelis no solen ser fidels als llibres, així que... :cunao: Jo sempre he tingut cert recel a veure les versions cinematogràfiques dels llibres que llegeixo, peró crec que aquesta, si puc, la veuré :D
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

És que crec que al llibre no hi ha ni una sola referència a aquest tema :lol:
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

Ja, per això ho deia :lol: Sí que crec recordar que es comentava en algún momento que en Dídac jugava a futbol a la plaça del poble amb els amics o alguna cosa per l'estil, però molt de passada, i ni tant sols n'estic segura... :roll: :lol: Però el Barça ven molt, serà un bon reclam per vendre la peli :lol:
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

És que llegint la sinopsis que hi ha al link de la notícia ni tan sols es cita que els dos nois queden "sols" al món :lol:
Els protagonistes d’aquesta història són l’Alba, una noia blanca de 16 anys i el Dídac, un nen negre de 10 anys, que és un gran jugador de futbol. Juga al futbol formatiu d’un equip lleidatà i està enamorat del Barça. Això només és el principi d’una història on el Camp Nou hi tindrà molt de protagonisme. L’estrena està prevista per a la tardor del 2012.
El Barça mou el món. Almenys el meu el mou bastant :mrgreen: :oops:
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

:lol: :lol: És veritat, comenten únicamente la gran afició d'en Dídac, inexistent en el llibre, peró bé... :roll: És el que tu dius, que per molta gent el Barça mou el món. Però, compte, si es queden sols al món, què passa amb el Barça? Se suposa que també tots els jugadors, tècnics i demés desapareixeran, no??... :roll: :lol:
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Clar... serà curiós :meditando: Imagino que si roden al Camp Nou faran com si també hagués quedat desolat no? És que recordo el passatge del llibre quan els dos nois
arriben a Barcelona i evoquen alguns monuments o edificis històrics trobant-se'ls destrossats... la veritat és que impressionava...
Que no em destrossin el Camp Nou! :cry: :mrgreen:
Avatar de Usuario
Conphoos
No tengo vida social
Mensajes: 2245
Registrado: 27 Abr 2008 21:39

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Conphoos »

Els protagonistes d’aquesta història són l’Alba, una noia blanca de 16 anys i el Dídac, un nen negre de 10 anys, que és un gran jugador de futbol. Juga al futbol formatiu d’un equip lleidatà i està enamorat del Barça. Això només és el principi d’una història on el Camp Nou hi tindrà molt de protagonisme. L’estrena està prevista per a la tardor del 2012.
A mí això m'espanta molt. Una cosa és que introdueixin que Dídac sigui un fanàtic del Barça i l'altra que aquest fet, junt amb el camp nou, sigui rellevant. :noooo: :noooo:
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

En canvi, la sinopsis de la web Filmaffinity diu lo següent: Alba, una chica blanca de 14 años, y Dídac, un niño negro de 9, son los protagonistas de esta historia y en principio los únicos supervivientes a un holocausto de origen extraterrestre que ha asolado todo el planeta... Mientras Alba y Dídac se recuperan de la catástrofe, no tendrán que vivir en un mundo asolado y plagado de cadáveres, sino que también se encomiendan a sí mismos la misión de preservar la cultura humana e iniciar un nuevo mundo. Un “segundo origen” lo que significa crear y procrear.

Molt més proper al llibre y ni una menció del futbol...
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Chubbchubb »

Doncs crec que haurem de veure-la per soritr de dubtes :cunao:
kogote
Lector ocasional
Mensajes: 36
Registrado: 17 Oct 2013 17:17

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por kogote »

Un libro genial tanto para niños como para adultos, muy bien planteado y con una visión muy ecológica, Bigas Luna tenía preparada una adaptación, pero con su fallecimiento se canceló el proyecto, una pena, pues quería ver el enfoque que le había dado este director.
1
Avatar de Usuario
klatubaradaniktó
Vivo aquí
Mensajes: 5022
Registrado: 24 Oct 2012 12:44

Lit. Cat. - Mecanoscrit del segon origen - Manuel de Pedrolo

Mensaje por klatubaradaniktó »

He començat a re-llegir-la i trobo que és una lectura fàcil i fluïda...

Molt apropiada per tal d'introduir-se tant en el món de la literatura infantil i juvenil, que no m'entusiasma gens, com de les relacions personals...

El fet que sigui una novel·la de ciència-ficció és, crec, irrellevant. O, almenys, no crec que sigui el principal de l'obra. Més aviat sembla una excusa per a aprofundir en els lligams que s'estableixen entre l'Alba i el Dídac, buits d'altres influències...

Continuo llegint i n'informo... :P

klatubaradaniktó
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por SUTE »

AAApaaaa, però si jo no sabia que hi hagués un club de lectura en català. En quin apartat
està ?


Edito: "vale", ja ho he trobat (i sembla que anteriormente ho havia trobat, també) pero veig que està molt abandonat. perque no ho reprenem? jo tinc moltissim llibres que m'agradaria
llegir: l'Albert Espinosa, Albert Sanchez Piñol, Martí Gironell, Francesc Miralles....
1
Avatar de Usuario
klatubaradaniktó
Vivo aquí
Mensajes: 5022
Registrado: 24 Oct 2012 12:44

Lit. Cat. - Mecanoscrit del segon origen - Manuel de Pedrolo

Mensaje por klatubaradaniktó »

SUTE escribió: perque no ho reprenem? jo tinc moltissim llibres que m'agradaria
llegir: l'Albert Espinosa, Albert Sanchez Piñol, Martí Gironell, Francesc Miralles....
Doncs... ja estàs reprenent el fil... encara que, particularment, els autors que cites no acaben de fer-me patxoca...

Tot i que he de reconèixer que possiblement no els conec gaire - o gens... -. Jo sóc més clàssica...

Per què no t'animes amb el Mecanoscrit...?

Petons...

klatubaradaniktó
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50519
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

Si ho vem començar fa un temps, hi ha un fil de conversa d'aixo si algu vol proposar un llibre i algu s'apunta... Doncs ja hi ha miniclub! :D a mi aquest llibre no em va agradar pas, ho sento. Pero el de Pa Negre si que em va agradar :)
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por SUTE »

Amb el mecanoscrit no m'animo perquè ja l'he llegit i pa negre també.

klatubaradaniktó (collons amb el nom, tela), jo precisament estava proposant aquests perquè no son els clàssics, que suposo que ja els hem llegit pràcticament tots

Passo a l'altre post per fer propostes
1
Responder