CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedrolo

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Alice Brandon
Vivo aquí
Mensajes: 13313
Registrado: 10 Dic 2008 21:26
Ubicación: Saharabbey Road

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Alice Brandon »

Aquest cap de setmana el començo, que m'estic quedant l'última :(.
(...)
Quiero minar la tierra hasta encontrarte
y besarte la noble calavera
y desamordazarte y regresarte.

Miguel Hernández
Avatar de Usuario
Arden
Vivo aquí
Mensajes: 22026
Registrado: 28 Oct 2008 08:59

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Arden »

Ahgggg!!! Feia unes dies que no em pasava per açí i ara veig que ja ha començat el miniclub i jo sense adonar-me, i he estat hui a la biblioteca i com que no ho sabia no he tret el llibre, ara tindré que esperar fins el dilluns mínim per tindre'l, en fi, espere no ser l'últim en llegir-lo. :roll: :roll:
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

Mira-ho pel costat bo... tots podrem seguir-te a mida que vagis avançant i retroalimentar-te. :lol:
1
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

Acabat. Respecte a la meva teoria
queda clar que m'equivocava resulta que més que un evangeli és una biografia. :lol:
És curiós que a la nova humanitat també els comentaris dels editors tendeixin a allargar innecesariament els finals dels llibres. Ves si feia falta aquesta mena d'epíleg!
Però bé, almenys hi ha inclós això : "...actualment perduri, encara, el cognom de Clarés."
L'obra m'ha agradat molt. Aquesta lectura ha canviat tota la percepció que tenia de la novel.la i ara la aprecio per molts altres detalls: ús del llenguatge, estructuració, construcció dels personatges,...
Molt recomenable, per totes les edats, però sobretot em sembla una bona lectura pels nois i noies que estan fent l'ESO. Trobo que es fàcil que se sentin identificats amb els personatges i també és un argument diferent als que estan acostumats d'altres lectures o pel.lícules.

Edito: Aquí no tenim estrelletes però li posaria cinc com cinc solets!
1
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

Jo no he pogut avançar massa aquest cap de setmana, que entre examens i soparets no he tingut massa temps, així que els que aneu a començar-lo ara no us preocupeu que no esteu sols! :D
1
Avatar de Usuario
Arden
Vivo aquí
Mensajes: 22026
Registrado: 28 Oct 2008 08:59

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Arden »

Chubbchubb escribió:
AresMart escribió:
Hi ha un de les coses que més em sorprenen del llibre: lo poc que afecta als protagonistes la mort dels seus familiars. Aquí a l'Alba se li vol atorgar una imatge de seguretat, enteresa... però no sé, és molt fort trobar-te la teva casa destruïda amb els teus familiars morts a dins...
Sí, és veritat, a mi a la primera lectura em va passar totalment per alt aquest detall, pero a la segona, amb uns anyets més, també em va sorprendre aquesta reacció. En certa manera, el que fa Pedrolo és crear
uns nous Adan i Eva, i per tant a ella la pinta amb aquesta aura divinal, tan segura, tan serena, tan pràctica, tan posada ja en el paper de "sóc l'esperança de la espècie"...
Per fi l'he pogut començar, vaig pel segon any, i evidentment es tracten dels nous
Adan i Eva
Es clar el to bíblic, parágrafs a la manera de versículs i sobre tot tots comencen per la conjució "I", es a dir es una història que es conta com una espècie de fundació, i ara passà allò i ara passà açò, tot molt a la manera bíblica, repasseu com es conta el príncipi de la Bíblia i és el mateix estil, i primer va ser el cel i la terra, i després va ser el tal i el cual, després Noe va fer tal i fulanito va dir que tal cosa.

La primera impressió per a mí es bona, a veure com continua. :D
Avatar de Usuario
Alba111
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 251
Registrado: 11 Jun 2010 08:24

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Alba111 »

Hola!
Aquest llibre me'l vaig llegir fa molts anys i fa poc el vaig tornar a llegir. En tinc un bon record perquè el relaciono amb la meva adolescència... :P
Es de ràpida lectura, amb va sorpendre la seva originalitat i em vaig enganxar des de la primera pàgina...exel.lent!!!! :D
1
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50519
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

Apa! no sabía que eras Catalana noia... :402:

Bueno jo no puc aportar molt a aquést llibre perque en realitat no em va agradar gens ni mica...

aixo que millor em reservo la opinió :oops: :oops:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Alba111
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 251
Registrado: 11 Jun 2010 08:24

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Alba111 »

Si, sóc de Barcelona... :D ...encara que en català no llegeixo gaire.
1
Avatar de Usuario
Conphoos
No tengo vida social
Mensajes: 2245
Registrado: 27 Abr 2008 21:39

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Conphoos »

Començo una mica tard, però suposo que millor això que res.
De moment només he llegit el primer capítol i m'està agradant bastant.
Em sembla un llibre curiós, ja que, pel que sembla, es sol fer llegir a les escoles de la comunitat lingüística catalana -El meu cas és una excepció i no em va tocar fer-ho- i diria que no és precisament un llibre senzill. Recursos com el del llenguatge i les enumeracions, per tal de donar una ambientació bíblica, crec que pot passar desapercebut pel públic juvenil. No obstant, sembla que no és tampoc un obstacle i dedueixo que se'n poden extreure distints nivells de lectura.
1
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

A mí m'està costant acabar-lo, no acaba d'enganxar-me. Encara que anit quan vaig llegir
que ja tenien relacions
m'entrà curiositat per saber com durà l'Alba
lo d'estar prenyada, i com serà el part, si es que es queda,
que imagine que serà així.
Espero acabar-lo en breu. Tampoc és tot culpa del llibre, no he tingut gens de temps aquestes últimes setmanes :?
1
Avatar de Usuario
Arden
Vivo aquí
Mensajes: 22026
Registrado: 28 Oct 2008 08:59

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Arden »

Jo estic prou avançat
Ja han arribat a Barcelona a instal.lar-se per salvar el que puguen de la cultura per als descendents
Em resulta curiosa, i poc creible clar, la determinació que en persones tan joves, uns nens en realitat en fer determinades coses com
dependre mecànica, conduir, salvar la cultura, tot tenint present que ho fan com una responsabilitat cap a les noves generacions que seràn els seus fills.
Pense que el més lògic és
que s'haberen quedat on estaven o tornat de Barna una vegada han vist que no queda ningú, encara que ja saben que hi pot haver més supervivents.
En fi, m'està agradant, és fàcil de llegir, però m'espere fins acabar-lo per donar una opinió completa.
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

Anit el vaig acabar.
Mare meua, que final!Vaig plorar el que no està escrit. No m'ho esperava gens ni miqueta. Pobre Dídac, no vore creixer el seu fill. I l'Alba, quedar-se sola amb un bebe, amb el que tindra que procrear per a tindre més fills. Que fort! Vaig haver de parar-me a pensar: "És un llibre, res d'açò no ha passat, perquè no podia parar de plorar :oops:
A partir d'ara el recomanaria a qualsevol que em preguntés :wink:
1
Avatar de Usuario
Mireia
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 544
Registrado: 02 Dic 2006 00:16
Ubicación: ...y se hizo la luz

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Mireia »

Hola, m'acaba de arribar un Twitter amb aquesta informació i he pensat amb vosaltres que vau llegir el llibre fa poc:

http://www.fcbarcelona.cat/web/catala/n ... ntent=Club

Esperem veura la pel.licula aviat!!!
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Mireia escribió:Hola, m'acaba de arribar un Twitter amb aquesta informació i he pensat amb vosaltres que vau llegir el llibre fa poc:

http://www.fcbarcelona.cat/web/catala/n ... ntent=Club

Esperem veura la pel.licula aviat!!!
:eusa_clap:

Gràcies per la notícia, Mireia! :D
Responder