CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedrolo

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

La primera vegada que vaig llegir aquest llibre estava a EGB, pel pati al que em tocava anar mentre el llegia dedueixo que estava fent sisè, però amb l'edat cada vegada se'm fa més difícil posar el fets en el temps correcte.
En aquells moment aquest llibre em va obrir un nou nivell de lectura (una mica com mesos després em passaria amb El senyor de les mosques). És a dir, que mitjançant una història de ficció que tenia valor com a tal i que ja era una lectura que per si mateixa valia la pena l'autor podia al mateix temps explicar-nos més coses o, si més no, ens donaba les peces perquè nosaltres anessim més enllà.
En aquells moments em vaig quedar amb la idea que sí
era la història de l'Alba i el Dídac, sols al món i on tenien que aprendre a valer-se per ells mateixos. Però també veia que també era l'inici d'un altre món, societat,... el llibre era una segona bíblia.
Ara he llegit el primer capítol i veig moltes més coses. Començant per l'estructura de la novel.la.
Evidentment que és una nova "bíblia". Capítols i versicles, pero no només en això.
Quin llenguatge està utilitzant en Pedrolo? El fet que la novel.la tingui ja unes dècades ens pot amagar una mica la intenció, però jo crec que aquest ús asseptic de certes paraules i la fredor amb que ens presenta a l'Alba està al servei de que el llibre transmeti
a la nova humanitat la imatge d'una Alba segura i sencera, la mare de tots a partir d'ara. No una jove qualssevol, La Jove que s'en va sortir. Segurament la realitat no va ser així, però "l'evangelista" ens la presenta així.
Altres coses que se'm van passar per alt (evidentment no estaven a l'abast del meu nivell de coneixements) són les referències a la societat de la que provenen els dos nois: política, religió,...
Me n'alegro d'estar fent aquesta relectura.
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Felicity, l'Alba i el Dídac no són germans sinó veïns. El Dídac és fill de mare catalana i pare estranger.

La veritat és que sí que és curiosa l'estructura narrativa del llibre. Això suposo que fa que els diàlegs siguin poc importants, perquè, en la meva opinió, és lo més fluix de tota l'obra. Els diàlegs estan coixos i sí que és cert que en segons quins casos, poc creïbles.

Durant la lectura em van quedar imatges, algunes bastant impactants
com imaginar-se una Barcelona sense cap remor! o veure un pati d'escola plens de cadàvers petits...
Us vau sentir identificats/des quan
comencen a salvar llibres? És curiós com pensen en les generacions posteriors... És curiosa una frase de quan salven certs llibres eròtics: "Estaven salvant per al futur els llibres prohibits del passat".
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50519
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Felicity »

Vale, es que a la meva edició ell li diu "Germana" :meditando:

Suposo que metafóric pero m'havía pensat ja coses rares :lol:

Sora, ahír estaba pensant que pareixía una mica al "Señor de les mosques" El llibre :lengua:

Espero terminar-el avui :)

Encara que no m'agradi. m'el acabaré. :D
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Tsukimi
Lector ocasional
Mensajes: 25
Registrado: 16 Ene 2011 15:39
Ubicación: En la luna que se balancea sobre el mar.
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Tsukimi »

Eh...doncs soc nova aquí, i em preguntava que si per participar al club de lectura aquest tinc que apuntarme algun lloc o vaig llegint i comentant? (Tampoc tinc molt clar com funciona aixó...ho sento si hi ha normes que expliquin aixó, estic una mica perduda TT__TT).
1
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

Hola, Tsukumi.
No hi ha cap norma especial per participar en qualsevol fil d' Abrete Libro. L'anomenen Club de lectura perquè ens vam posar d'acord per llegir el llibre alhora, però està obert a tothom, inclosos els que ja fa temps que se l'han llegit.
Escriu el que vulguis sobre el llibre i si hi ha alguna part que pot "destripar" l'argument ho poses amb el comando [Spoiler][/Spoiler] i ja està. :wink:
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por AresMart »

Benvinguda Tsukimi, com més siguem millor! :60:

Potser al capítol 4...
hi ha el moment que més em va impactar llegint-lo. És quan l'Alba i el Dídac troben a una dona viva pero que té clars símptomes de bogeria (cosa no estranya, donades les circumstàncies) i que no para de gronxar a uns ossets petits que devien ser del seu fill. La imatge d'aquella dona em va donar esgarrifances :?
Tema de la religió...
és molt interessant quan l'Alba la rebutja i desitja viure a partir d'ara sense supersticions.
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

H eestat a fora el cap de setmana i ni tan sols he acabat el primer c`pítol.
Espere donar-li una empenta avui.
De moment, poc que dir. Tan sols que penso que pot ser una lectura una mica difícil per a nois que no estiguin acostumats a llegir.
1
Avatar de Usuario
Conphoos
No tengo vida social
Mensajes: 2245
Registrado: 27 Abr 2008 21:39

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Conphoos »

Jo estic d'exàmens i encara no tinc el llibre, probablement m'hi posi aquesta setmana. Espero que no sigui massa tard.
Veig que de moment, en general, no fascina gaire :mrgreen:
1
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

AresMart escribió:Apunts que vaig prendre del capítol 2...
Quan el Dídac es posa malalt de xarampió se'ns comença a plantejar: què passa si ell es mor? Què seria de l'Alba? I en aquest capítol apareix una espècie d'extraterrestre, que defineixen com una barreja d'humà i insecte, amb trets porcins i una bossa com de marsupial. I, quan el maten i l'enterren, per mi aquí surt una de les frases més impactants o almenys que més em van fer pensar (segurament és una xorrada): "Era el primer extraterrestre enterrat al nostre planeta" :cunao:
Ei, de xorrada gens! :icon_no_tenteras:
A mi d'aquesta frase el que més em va cridar l'atenció es el
primer perquè això dóna lloc a pensar que ni haurà més. Tenint en compte que aquest llibre està escrit per algú en un futur a mitjà o llarg termini sap del que parla. Em va donar per pensar que potser els humans tindran alguna companyia racional més.
Queda clar que no recordo moltes de les coses de l'argument, només la bastida de la història. Estic gaudint molt la relectura. :D
1
Avatar de Usuario
Tsukimi
Lector ocasional
Mensajes: 25
Registrado: 16 Ene 2011 15:39
Ubicación: En la luna que se balancea sobre el mar.
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Tsukimi »

Gracies per contestar (: Doncs fa poc vam fer exàmen d'aquest llibre a Llengua catalana, a clase, i em va fer tanta rábia haver tret un 7 (M'el vaig llegir com 900000 vegades) le començat de nou. Per el moment vaig pel primer TT
quan tot està destruit i el Dídac i l'Alba s'en van al bosc. Es una de les parts que mes m'agraden, no se perquè. L'Alba s'acaba de trencar la cama i la primera vegada que ho vaig llegir em vaig ficar dels nervis...hagués estat interesant que s'hagues quedat coixa (em cau malament i tal xDD) pero nooo, tenia que curar-se, grr.
No aguanto a l'Alba de veritat. Té un noseque que em fica nerviosa >_>.
1
Avatar de Usuario
Alice Brandon
Vivo aquí
Mensajes: 13313
Registrado: 10 Dic 2008 21:26
Ubicación: Saharabbey Road

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Alice Brandon »

Conphoos escribió:Jo estic d'exàmens i encara no tinc el llibre, probablement m'hi posi aquesta setmana. Espero que no sigui massa tard.
Jo tampoc ho he començat encara.
Quin día es el pròxim Club? Es per saber si em dóna temps de llegir-lo.
(...)
Quiero minar la tierra hasta encontrarte
y besarte la noble calavera
y desamordazarte y regresarte.

Miguel Hernández
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por sora91 »

El proper serà El quadern gris de Josep Pla i començarà el 15 de febrer. :wink:

Sobre l'Alba que comentava algú uns missatges més amunt. A mi sí que em cau bé. És una noia forta i decidida (al contrari que jo mateixa) i és qui porta el pes de la novel.la. A poc a poc el Dídac s'hi va incorporant, a mida que va creixent, però ella és la clau de la supervivència. És cert que resulta massa esquemàtica i pot sensible, però trobo que és la manera en la que l'autor del futur decideix mostrar-la, com una mostra més de respecte o una deferència. Ja sabem qui i com acaba sempre escrivint la història.
1
Avatar de Usuario
Alice Brandon
Vivo aquí
Mensajes: 13313
Registrado: 10 Dic 2008 21:26
Ubicación: Saharabbey Road

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Alice Brandon »

Gràcies, Sora.
A veure si el puc trobar aviat :wink:.
(...)
Quiero minar la tierra hasta encontrarte
y besarte la noble calavera
y desamordazarte y regresarte.

Miguel Hernández
Avatar de Usuario
Teffi
Foroadicto
Mensajes: 3231
Registrado: 29 Jul 2008 13:57
Ubicación: Valencia

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Teffi »

He avançat fins al paràgraf 11 del tercer capítol/llibre. No sé si és per no ser catalana, però el vocabulari em resulta força difícil. Als catalans també vos passa?
Segueixo pensant per açò qué em sembla un llibre complicat per a estudiants d'institut, però la història està bé, encara que en conjunt no sigui dels meus favorits.
1
Avatar de Usuario
Tsukimi
Lector ocasional
Mensajes: 25
Registrado: 16 Ene 2011 15:39
Ubicación: En la luna que se balancea sobre el mar.
Contactar:

Re: CL Cat. Gener: El mecanoscrit del segon origen - M. Pedr

Mensaje por Tsukimi »

A mi també em passa! Deu ser perquè soc castellano parlant a tot arreu (Només parlo en catalá a l'hora de Llengua catalana xDDD), pero hi havia un munt de paraules que no coneixia. Potser pels que ho parlen més serien normals, pero recordo el munt de vegades que vaig tindre que mirar el diccionari...algunes es sobrentenien, però d'altres, tela o_O. Sobre si es complicat...home, una mica sí, ¡però suposo que depén de cada persona i el seu vocabulari, no?
1
Responder