Parlem en català?

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Pant
Vivo aquí
Mensajes: 8576
Registrado: 22 Ago 2008 19:19
Ubicación: La Luna

Re: Parlem en català?

Mensaje por Pant »

AresMart escribió:Gràcies Pant!

Ara toca una paradeta per descansar :mrgreen:

estudiar és molt important, però els períodes de descans i esbarjo ho són tant o més. S'ha de saber dossificar-se per rendir al màxim.
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: Parlem en català?

Mensaje por AresMart »

Pant escribió:estudiar és molt important, però els períodes de descans i esbarjo ho són tant o més. S'ha de saber dossificar-se per rendir al màxim.
Sí! I sobretot s'ha de saber quan es pot i quan no posar-se a estudiar. A vegades una cosa se'ns fa una muntanya i en canvi el dia següent veus que era molt més fàcil del que creies. No ens hem d'obsessionar :D
Però no em queixo. Vale que preferiria tenir les vacances per a fer altres coses, però entre que la carrera m'agrada i em motiva molt i entre que mai m'ha amargat grandiosament estudiar... vaig tirant :D
Avatar de Usuario
Pant
Vivo aquí
Mensajes: 8576
Registrado: 22 Ago 2008 19:19
Ubicación: La Luna

Re: Parlem en català?

Mensaje por Pant »

qué estudies?
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: Parlem en català?

Mensaje por AresMart »

Faig 2n de Ciència Política i Gestió Pública a la UAB, i ara al gener tenim els parcials :lista: I vosaltres?
Avatar de Usuario
Pant
Vivo aquí
Mensajes: 8576
Registrado: 22 Ago 2008 19:19
Ubicación: La Luna

Re: Parlem en català?

Mensaje por Pant »

AresMart escribió:Faig 2n de Ciència Política i Gestió Pública a la UAB, i ara al gener tenim els parcials :lista: I vosaltres?
jo vaig acabar Dret a la Pompeu al juny.
1
Avatar de Usuario
AresMart
No tengo vida social
Mensajes: 2070
Registrado: 21 Jul 2008 19:31
Ubicación: Valle Moomin

Re: Parlem en català?

Mensaje por AresMart »

Oh felicitats Pant! :60:

Jo l'any passat vaig tenir l'assignatura de Fonaments del Dret Públic i la vaig fer amb moltes ganes perquè del professor se'n podia aprendre moltíssim. La veritat és que el primer any de la meva carrera va ser un poti-poti d'assignatures, suposo que a causa de que ho compartíem quasi tot amb els de la carrera de Sociologia. Vam fer Anglès, Sociologia, Ciència Política, Dret, Economia i Història.

Ara al segon curs ja ens han "separat" i la cosa ja comença a fer-se més específica. M'encanta :mrgreen:

Per cert, que hi tinc una coneguda fent ara 2n de Dret a la Pompeu, la veritat és que la gent amb qui abans compartia classe al Batxillerat està desperdigada per totes les Unis de Catalunya... :lol: Suposo que és el que toca a aquesta edat i al viure en una ciutat petita...
Avatar de Usuario
Pant
Vivo aquí
Mensajes: 8576
Registrado: 22 Ago 2008 19:19
Ubicación: La Luna

Re: Parlem en català?

Mensaje por Pant »

AresMart escribió:Oh felicitats Pant! :60:

Jo l'any passat vaig tenir l'assignatura de Fonaments del Dret Públic i la vaig fer amb moltes ganes perquè del professor se'n podia aprendre moltíssim. La veritat és que el primer any de la meva carrera va ser un poti-poti d'assignatures, suposo que a causa de que ho compartíem quasi tot amb els de la carrera de Sociologia. Vam fer Anglès, Sociologia, Ciència Política, Dret, Economia i Història.

Ara al segon curs ja ens han "separat" i la cosa ja comença a fer-se més específica. M'encanta :mrgreen:

Per cert, que hi tinc una coneguda fent ara 2n de Dret a la Pompeu, la veritat és que la gent amb qui abans compartia classe al Batxillerat està desperdigada per totes les Unis de Catalunya... :lol: Suposo que és el que toca a aquesta edat i al viure en una ciutat petita...
doncs si és el que toca! mons cosins que també viuen a un poble també tenen amigues que estan ara a la Pompeu començant dret. :D
1
Avatar de Usuario
Stella.
Lector ocasional
Mensajes: 33
Registrado: 20 Ene 2010 19:00

Re: Parlem en català?

Mensaje por Stella. »

Pant escribió:
AresMart escribió:Oh felicitats Pant! :60:

Jo l'any passat vaig tenir l'assignatura de Fonaments del Dret Públic i la vaig fer amb moltes ganes perquè del professor se'n podia aprendre moltíssim. La veritat és que el primer any de la meva carrera va ser un poti-poti d'assignatures, suposo que a causa de que ho compartíem quasi tot amb els de la carrera de Sociologia. Vam fer Anglès, Sociologia, Ciència Política, Dret, Economia i Història.

Ara al segon curs ja ens han "separat" i la cosa ja comença a fer-se més específica. M'encanta :mrgreen:

Per cert, que hi tinc una coneguda fent ara 2n de Dret a la Pompeu, la veritat és que la gent amb qui abans compartia classe al Batxillerat està desperdigada per totes les Unis de Catalunya... :lol: Suposo que és el que toca a aquesta edat i al viure en una ciutat petita...
doncs si és el que toca! mons cosins que també viuen a un poble també tenen amigues que estan ara a la Pompeu començant dret. :D
Jo estava plantejant-me si estudiar Dret o criminologia a la UAB, que aquest maig ja tinc la terrorífica selectivitat :evil: Creieu que és millor la Pompeu??
1
Avatar de Usuario
Ratpenat
Murciélago
Mensajes: 5920
Registrado: 24 Sep 2012 14:11

Re: Parlem en català?

Mensaje por Ratpenat »

He estat vivint en França una temporada xicoteta i la veritat és que allà parlava prou el valencià per les amistats i tal, que eren majoritàriament de València, Balears i sobretot catalans. Ara he tornat a València i vaja on vaja em parlen en castellà. Em diuen que lo del valencià és una xorrada i tot això, però la veritat és que em molesta prou no usar-lo. És la meua llengua mare al cap i a la fi. :roll:
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Parlem en català?

Mensaje por SUTE »

Ratpenat escribió:He estat vivint en França una temporada xicoteta i la veritat és que allà parlava prou el valencià per les amistats i tal, que eren majoritàriament de València, Balears i sobretot catalans. Ara he tornat a València i vaja on vaja em parlen en castellà. Em diuen que lo del valencià és una xorrada i tot això, però la veritat és que em molesta prou no usar-lo. És la meua llengua mare al cap i a la fi. :roll:
Soc incapaç d’entendre-ho. Com que una xorrada parlar el teu idioma? I mes, mes val parlar-ne dos o tres que no pas un de sol, quans mes millor, no? Diuen que quans mes idiomes saps, mes fàcil es aprendran un altre.

En fi...
1
Avatar de Usuario
Marmota
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 293
Registrado: 05 Feb 2017 21:28
Ubicación: Leyendo en mi madriguera

Re: Parlem en català?

Mensaje por Marmota »

Hola a tots. Sóc de Barcelona i encara que la major part del temps parlo castellà, no tinc cap problema en parlar català ni tampoc de llegir en català, tinc prous llibres en català i també n'agafo de la biblioteca.
Tinc una consulta respecte el fòrum: els llibres que es llegeixen en català (o en altres idiomes) on es comenten? Porto poc per aquí i tampoc m'he fixat gaire, però no he vist cap fitxa de llibre en un altre idioma que no sigui castellà. S'obren aquí mateix?
Gràcies i fins aviat!
-Papá -dijo-, ¿no podrías comprarme algún libro? Matilda. Roald Dahl

La biblioteca de la marmota

Recuento actual: 2021
Avatar de Usuario
Ratpenat
Murciélago
Mensajes: 5920
Registrado: 24 Sep 2012 14:11

Re: Parlem en català?

Mensaje por Ratpenat »

Crec que s'obrin ací, en mirandolinos.

Benvingut, Marmota :hola:
Avatar de Usuario
Marmota
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 293
Registrado: 05 Feb 2017 21:28
Ubicación: Leyendo en mi madriguera

Re: Parlem en català?

Mensaje por Marmota »

Moltes gràcies Ratpenat :hola:
Saps que m' encanten, els ratpenats??
Trobo a faltar una icona de cors o d'enamorat
-Papá -dijo-, ¿no podrías comprarme algún libro? Matilda. Roald Dahl

La biblioteca de la marmota

Recuento actual: 2021
Avatar de Usuario
Ratpenat
Murciélago
Mensajes: 5920
Registrado: 24 Sep 2012 14:11

Re: Parlem en català?

Mensaje por Ratpenat »

Marmota escribió:Moltes gràcies Ratpenat :hola:
Saps que m' encanten, els ratpenats??
Trobo a faltar una icona de cors o d'enamorat
:60:
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Parlem en català?

Mensaje por SUTE »

Marmota escribió:Hola a tots. Sóc de Barcelona i encara que la major part del temps parlo castellà, no tinc cap problema en parlar català ni tampoc de llegir en català, tinc prous llibres en català i també n'agafo de la biblioteca.
Tinc una consulta respecte el fòrum: els llibres que es llegeixen en català (o en altres idiomes) on es comenten? Porto poc per aquí i tampoc m'he fixat gaire, però no he vist cap fitxa de llibre en un altre idioma que no sigui castellà. S'obren aquí mateix?
Gràcies i fins aviat!
Hola Marmota, benvinguda.
Tot el contrari de mi, jejeje jo acostumo a parlar mes en català que en castellà, en canvi llegeixo mes en castellà.
De fet, fa anys que llegia mes en català, pero des de que em vaig pasar a llegir en llibre electronic ho faig mes en castellà que en català i ostres!!!!! cada vegada em costa mes llegir en català

Doncs depen, si el llibre te fil obert en un altre post dona igual en quin idioma l'estiguis llegint, jo de vegades he comentat llibre que molta gent l'estava llegint en caste i jo en catalá, però de fet a l'hora de comentar es el mateix.

Un altre cosa es que sigui un llibre català i que només estigui editat en català que aquests si que s'acostuma de comentar-los en mirandolinos.

PD. Jo també soc de Barna
1
Responder