Parlem en català?

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Ginebra
Foroadicto
Mensajes: 3862
Registrado: 29 Mar 2005 19:48
Ubicación: por aquí y por allá...

Mensaje por Ginebra »

vaja!!!! quina alegria, acabo de descobrir aquest fil!! :128: :128:

bé, jo sóc del Bages, i llibres en català en llegeixo sovint, el parlo i l'escric a la feina. Sort d'aquest "foru" per poder escriure en castellà, perquè de vegades me n'adono que no sé com dir o escriure certes coses, tot i que amb la família parlem en castellà :wink:

d'escriptos catalans, m'agrada molt la Isabel Clara Simó, ja he comentat alguna vegada llibres seus, però clar, no són gaire coneguts pel públic en general, i se'n parla poquísim

els que dius, Cicerón, també els he llegit i són força entretinguts, també estan comentats per algun lloc, em sembla que a històrica

La catedral del Mar el tinc a pendents, però una cosa, està escrit en català? perquè si no fos així, prefereixo la versió original

de clàsics, em quedo amb la Mercè Rodoreda, m'encannnnta :lol:
Los científicos dicen que estamos hechos de átomos, pero a mí un pajarito me contó que estamos hechos de historias. Eduardo Galeano


Recuento 2024
Avatar de Usuario
Cicero
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 566
Registrado: 11 Ago 2006 15:08
Ubicación: Arraona
Contactar:

Mensaje por Cicero »

Es curiós però a mi m’ha passat igual, gracies a aquest “Foro” he tornat a escriure en castellà i ara sempre amb faig un embolic amb les “i” i les “y” i la “b” i la “v”, però en tot cas torno a ser petit quan m’ensenyaven només en castellà (com sabeu el català estava prohibit a l’escola).

Respecte a l’Església del Mar l’original es va escriure en castellà i va ser traduït al català
1
Avatar de Usuario
Ginebra
Foroadicto
Mensajes: 3862
Registrado: 29 Mar 2005 19:48
Ubicación: por aquí y por allá...

Mensaje por Ginebra »

gràcies, Ciceron :P me'l llegiré en castellà, doncs :wink:

les "i", sembla mentida, però arriba a ésser un problema; de totes maneres, llegint en castellà és una mica més fàcil, no trobeu?

això que dius de l'escola és ben veritat, a mi em van començar a donar classes de català a 8è, una a la setmana, o sigui, pràcticament res. I ara passa a l'inrevés, no es practica el castellà i els nanos tenen problemes per escriure'l encara que el parlin habitualment
Los científicos dicen que estamos hechos de átomos, pero a mí un pajarito me contó que estamos hechos de historias. Eduardo Galeano


Recuento 2024
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

presentació d'una nova forera

Mensaje por cantara »

Bona tarda a tothom!

Sóc una fèmina de 31 anys amb arrels lleoneses. Vaig viure 21 anys a palma, on vaig aprendre el català estandar i també la varietat mallorquina. M'agraden les llengües, crec que tenc facilitat per aprendre-les. El català el tenc una mica (un poc) oblidat perquè fa 5 anys que visc a madrid. He estudiat anglès i italià, i m'agrada llegir en qualsevol llengua que conec.

El problema ès que no vull comprar llibres, per les raons de PREU i ESPAI. Per això m'aprofito de les biblioteques.

A madrid n'hi ha de dos tipus: de la comunitat i municipals, algunes més ben sortides que altres. Tenc (tinc??) dues no gaire lluny i les "assalto" amb devoció. Ara estan adquirint molt de títols nous. Però en català tenen un 0.0001%, comprats fa mil anys, una llàstima!

Això sí, n'hi ha una llibreria (Blanquerna, crec que es diu) i cursos de català a institucions que crec reben diners de la generalitat, i també a la seu central de l'escola oficial d'idiomes. Una amiga de madrid, enamorada de barcelona, està aprenent el català, i ho pronuncia molt bé!! (Ès una mostra de que no tots els madrilenys són tan cap-quadrats amb el català i catalunya)

Recordo amb carinyo quan vaig llegir LLEÓ L'AFRICÀ amb l'ajut d'un diccionari, gaudint de la lectura com qui assaja un plat exquisit (adoro el Maalouf).

El meu autor favorit en català ès, sens dubte, el QUIM MONZÓ. El trovo original, divertit, fresc... REDACCIÓ fou el primer relat que vaig llegir seu, i d'això ja fa un mil.leni!!! El comparo amb l'italià LUCARELLI ("Autosole")

A l'institut no només llegiem els autors catalans, sinó també obres traduïdes: recordo especialmente LES CRÒNIQUES MARCIANES i MADAME BOVARY.

Finalment, em permeteu de felicitar els afortunats que poden seguir la TV3 i el CANAL 33, segons la meva opinió els millors canals de TV que conec. A Mallorca es veien (i també el CANAL 9, però aquest no m'agradava). Jo vaig crèixer amb l'Hidrògen, Thalassa, l'Àngels Barceló, el Mikimoto, El Terrat, les bones pel.lis en V.O... fins i tot els Veïns i els Malalts de tele, jjaja

Ara fan un programa a Telemadrid inspirat en un format de la tv3... està bé que es copïi el que ès bó.

Ara sí acabo, dient-vos els llibres que estic llegint (els més prims els llegeixo al bus camí de la feina, els més totxos a casa): LAS PARTÍCULAS ELEMENTALES (M. Houellebecq), una biografia de l'Alexander von Humboldt (l'adoro), i un del H. Mankell que he trovat en anglès.

Salutacions a tothom des del barri de Prosperidad a Madrid! :wink:
Avatar de Usuario
lucia
Cruela de vil
Mensajes: 84497
Registrado: 26 Dic 2003 18:50

Mensaje por lucia »

Cantara, las bibliotecas de Caja Madrid tienen libros en catalán porque tienen bibliotecas en Barcelona y te los traen de allí :wink:
Nuestra editorial: www.osapolar.es

Si cedes una libertad por egoísmo, acabarás perdiéndolas todas.

Imagen Mis diseños
Avatar de Usuario
Cicero
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 566
Registrado: 11 Ago 2006 15:08
Ubicación: Arraona
Contactar:

Mensaje por Cicero »

Amiga Cantara

M’ha emocionat la teva intervenció. Estem tan acostumats a què es critiqui sistemàticament tot allò que te a veure amb la nostra llengua (no amb Catalunya) simplement perquè és una diferencia i en aquest país lla diferencia no s’accepta casi bé mai, que llegir aquest post m’ha reconfortat.

Acabés de guanyar un amic per tota la vida.
1
Avatar de Usuario
Neus
No tengo vida social
Mensajes: 1803
Registrado: 03 Abr 2006 21:14
Ubicación: Barcelona

Mensaje por Neus »

Cicerón escribió:Acabés de guanyar un amic per tota la vida.


Doncs mira, aquí ja n'hi tens una altra (d'amiga vull dir :roll: )Imagen

Quina gràcia!! Jo fa justament un any que vaig a classes d'italià, només una hora a la setmana però Imagen.

Imagen
1
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

Mensaje por cantara »

Lucía escribió:Cantara, las bibliotecas de Caja Madrid tienen libros en catalán porque tienen bibliotecas en Barcelona y te los traen de allí :wink:


Gracias!!! buscaré el listado (nunca he usado una... creo que las usan los estudiantes en época fuerte de exámenes pq abren por la noche)

Queda anotado.

Muchas gracias / Moltes gràcies
1
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

Mensaje por cantara »

Cicerón escribió:Amiga Cantara

M’ha emocionat la teva intervenció. Estem tan acostumats a què es critiqui sistemàticament tot allò que te a veure amb la nostra llengua (no amb Catalunya) simplement perquè és una diferencia i en aquest país lla diferencia no s’accepta casi bé mai, que llegir aquest post m’ha reconfortat.

Acabés de guanyar un amic per tota la vida.


Moltes gràcies!!! I això que no em coneixes en persona, jaja!!!
1
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

Mensaje por cantara »

Doncs mira, aquí ja n'hi tens una altra (d'amiga vull dir :roll: )Imagen

MOLTES GRÀCIES

Quina gràcia!! Jo fa justament un any que vaig a classes d'italià, només una hora a la setmana però Imagen.

Qualsevol dubte que tenguis en italià, potser et puc ajudar.

Salutacions!!
1
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

Mensaje por cantara »

Sé que no té res a veure amb la lectura, però voldria deixar per escrit que el roger federer és el master of masters; acaba de guanyar a shangai contra james blake. Enhorabona i gràcies per fer-nos vibrar amb el teu tennis el.legant i racional.

Salutacions a tothom!
1
Avatar de Usuario
Cicero
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 566
Registrado: 11 Ago 2006 15:08
Ubicación: Arraona
Contactar:

Mensaje por Cicero »

Nues (espero veure’t ben aviat) i Catara feu allò que més il·lusió em faria i que no m’acabo d’atrevir a fer: començar a estudiar italià. La veritat és que em faria molta falta perquè una vegada a l’any (com a mínim) faig una escapada a Itàlia per recarregar piles. I m’aniria molt bé saber italià. Ara estic preparant una escapada a Roma per a la primavera (m’emporto a la meva sogra que no la conneix) sense oblidar que vull anar a Itàlica per conèixer als amics d’allà, especialment a Cató (espero que també us hi apunteu. veure fil ROMA – CAPUT MUNDI))
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Re: presentació d'una nova forera

Mensaje por Harlan »

cantara escribió:Finalment, em permeteu de felicitar els afortunats que poden seguir la TV3 i el CANAL 33, segons la meva opinió els millors canals de TV que conec. A Mallorca es veien (i també el CANAL 9, però aquest no m'agradava). Jo vaig crèixer amb l'Hidrògen, Thalassa, l'Àngels Barceló, el Mikimoto, El Terrat, les bones pel.lis en V.O... fins i tot els Veïns i els Malalts de tele, jjaja


Estic totalment d'acord amb això que dius, cantara. Per mi TV3 i K33 estan a anys llum de la reste de canals, tant publics, privats o de pagament. Si, tenim sort en aquest aspecte. Els programes culturals, debats televisius o d'humor son d'una qualitat que no son comparables amb la resta de televisions.

Per anomenar un programa "nou", que em dius de Silenci? L'has vist? A mi m'agrada molt encara que fa ja un parell de mesos que no el veig.
1
Avatar de Usuario
cantara
Lector voraz
Mensajes: 128
Registrado: 18 Nov 2006 19:53
Ubicación: la Prospe

Re: presentació d'una nova forera

Mensaje por cantara »

Harlan escribió:
cantara escribió:Per anomenar un programa "nou", que em dius de Silenci? L'has vist? A mi m'agrada molt encara que fa ja un parell de mesos que no el veig.


No puc veure la tv3, per això fel.licitava els afortunats que sí poden.

Ara visc a madrid, de lloguer, i no vull/puc comprar parabòl.lica o qualsevol altre enginy televisiu que permeta d'agafar altres canals. Tampoc es que faci molt de cas a allò que programen les ments catòdiques il.luminades que ens ha tocat sofrir; Em nodreixo de l'e-mule i de House, poc més...

Salutacions des de La Prospe (Madrid)!
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

I no tens opció de TDT? :)
1
Responder