CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa.

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

HarperBruce
Lector voraz
Mensajes: 120
Registrado: 12 Dic 2013 15:49

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por HarperBruce »

Des de que vaig llegir Los pilares de la Tierra vaig decidir no parlar d'un llibre pels primers capítols, perquè aquell no m'agradava gens ni miqueta, i va acabar sent un dels meus llibres preferits.

Ara he llegit fins al capitol 7 i no és el tipus d'autor que m'agrada. Això d'anar dient "açò vos el contaré més endavant", deixant les coses a mig dir a mi no em crea cap expectació (uns altres escriptors fan el mateix i els funciona, pero amb aquest no es el cas).

En quant a l'historia, no m'està interesant molt, em pareix com que li falta alguna cosa,
pareix que intenta que al lector li entri llàstima pel protagonista a causa de la mort dels seus pares i demés, però no acaba de transmetre eixa sensació
De moment, amb Espinosa, si l'he de llegir el faré, però per gust no crec que vaja a repetir amb ell.

Continuaré aquesta nit amb el llibre, a veure si millora una mica.
1
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9860
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Pulp »

Gràcies, Harper!

(estic flipant amb els vostres parlars!! Si us plau, com va dir la SUT, algú de ses illes!!!!!)
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50560
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Felicity »

Jo!!! Visc a Eivissa pero el meu catala es de Manresa. :oops:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
HarperBruce
Lector voraz
Mensajes: 120
Registrado: 12 Dic 2013 15:49

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por HarperBruce »

Una duda, per als que ja haveu començat el llibre. Vaig pel capítol 11.
Es suposa que Dani es va anar a soles fins a Capri amb 13 anys, no? Com va fer això? Sí, els seus pares havien mort, però, va poder viatjar a soles? Jo quan vaig anar a Londres vaig necessitar una autorització dels meus pares, però pareix que Dani es va ell a soles, així, de sopte, i sense problemes... No sé, em resulta extrany... :lol:
Pot ser si m'estiguera agradant més el llibre no em pararia a pensar en això, però de moment no em pareix gran cosa.


Per cert, ara una duda de l'idioma. Quan a la fi d'una frase poseu "oi?" què significa exactament? Em sembla que és como si fora un "¿no?" en castellà, o alguna cosa similar, però si em podeu respondre... :roll: Gràcies :)
1
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por SUTE »

HarperBruce escribió:Una duda, per als que ja haveu començat el llibre. Vaig pel capítol 11.
Es suposa que Dani es va anar a soles fins a Capri amb 13 anys, no? Com va fer això? Sí, els seus pares havien mort, però, va poder viatjar a soles? Jo quan vaig anar a Londres vaig necessitar una autorització dels meus pares, però pareix que Dani es va ell a soles, així, de sopte, i sense problemes... No sé, em resulta extrany... :lol:
Pot ser si m'estiguera agradant més el llibre no em pararia a pensar en això, però de moment no em pareix gran cosa.


Per cert, ara una duda de l'idioma. Quan a la fi d'una frase poseu "oi?" què significa exactament? Em sembla que és como si fora un "¿no?" en castellà, o alguna cosa similar, però si em podeu respondre... :roll: Gràcies :)
Si, estic d'acord amb tu es incongruent

En quan al oi? si, es el mateix que dir. no? que en català també ho diem
1
HarperBruce
Lector voraz
Mensajes: 120
Registrado: 12 Dic 2013 15:49

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por HarperBruce »

Terminat.

La veritat és que no m'agradat el llibre. Estic totalment d'acord amb Pulp: Espinosa no escriu bé, o almenys a mi no m'agrada gens. La intenció de la història es molt bona, i té frases que son magnífiques, de veritat, de les que deixes marcades; però al conjunt de la trama le falta molt per a ser un llibre tan sols aceptable. Vol introduir tres històries
la del Sr. Martín, el George, i la seua pareja
en la què es suposa principal
la de l'Izan
, i el fa amb calçador, no m'agrada gens com les barreja.

Li vaig a posar un 3 al llibre, i perquè té frases bones, sinò... :roll: :roll:
I Espinosa queda descartat per a futurs llibres.


Per altra banda, m'agradat l'experiència de tornar a llegir en català. No m'importaria tornar a fer un CL aquest mes o el pròxim. :)
1
Avatar de Usuario
Ada
Foroadicto
Mensajes: 3575
Registrado: 21 Nov 2011 13:34

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Ada »

Jo comensaré El tranvía groc ja !!!

A mi Espinosa , pues que no tenia ganes la Veritat .

Harper
la meua familia paterna I materna parlem valensia jo Soc valensiana.
Última edición por Ada el 02 Mar 2014 21:40, editado 1 vez en total.
1
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por SUTE »

(estic flipant amb els vostres parlars!! Si us plau, com va dir la SUT, algú de ses illes!!!!!)
Jo també Pulp m'encanta.

Jo!!! Visc a Eivissa pero el meu catala es de Manresa. :oops:
Que el teu català no es de Ses Illes està clar, jo que durant anys i panys he estiuejat per allà ho noto rapidament.

Jo pulp em semble que les úniques "kemakas""pixapins" de "can fanga" som nosaltres, jejeje
1
Avatar de Usuario
Ada
Foroadicto
Mensajes: 3575
Registrado: 21 Nov 2011 13:34

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Ada »

No m'acurat a corregir faltes i tal qual parlo escric . Sóc valenciana i el meu accent no és el mateix
1
HarperBruce
Lector voraz
Mensajes: 120
Registrado: 12 Dic 2013 15:49

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por HarperBruce »

Ada escribió:Jo comensaré El tranvía groc ja !!!

A mi Espinosa , pues que no tenia ganes la Veritat .

Harper
la meua familia paterna parlem valensia jo Soc valensiana.
A la Marina Baixa en general sí es parla valencià en alguns pobles, però concretament a Benidorm, on la majoria de la gent es de fora (a la meua classe de l'escola primaria, de 24 persones, només una era de pares valencians) la llengua, per desgracia, ha quedat molt reduïda. Fins i tot molta gent pensa que és una pèrdua de temps donarla a l'escola... (jo mateix ho veia així quan era xicotet :roll:
1
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9860
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Pulp »

Avui he tingut classe amb el Rafael Bisquerra... mallorquí! Jajajajaja he pensat en vosaltres. Tot i que el seu mallorquí està molt orientalitzat! (no, no deia 'pues', ni 'bueno', però poc li'n faltava!)

Respecte de l'oi, està entre el 'no?' i el 'verdad?'...
Avatar de Usuario
Ada
Foroadicto
Mensajes: 3575
Registrado: 21 Nov 2011 13:34

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Ada »

No conec cap mallorquín , sols a Rafael Nadal .

Podriem fer noves propostes ?


¿ Saps ?
1
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por SUTE »

Doncs jo a uns quants, no famosos eh! i te co.... s entendre’ls, fins que l’oïda no s’acostuma tela. Els de Palma, encara mes o menys, però jo he passat durant molts anys, els estius, a un poble que es diu Felanitx, que està a l’interior, i anava a un hotel rural que el portaven dos iaios que no els hi entenia ni una paraula
1
HarperBruce
Lector voraz
Mensajes: 120
Registrado: 12 Dic 2013 15:49

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por HarperBruce »

Ada escribió:No conec cap mallorquín , sols a Rafael Nadal .

Podriem fer noves propostes ?


¿ Saps ?
Per a un nou llibre? Jo ho veig, i a poder ser d'un autor què escriva en català (aquest posava que estava escrit en castellà). Teniu algú en ment?
1
Avatar de Usuario
Ada
Foroadicto
Mensajes: 3575
Registrado: 21 Nov 2011 13:34

Re: CL Català Febrer 2014: Si tu em dius vine... A. Espinosa

Mensaje por Ada »

No en preneyeu el comisari , Ferran Torrent , El crim
De Lord Arthur Savile
Óscar Wilde , La Biblia valenciana Rafael Tasis este es Catala , i Els invisibles Isabel Clara Simó .

Men he passat?

He editat el meu off -tópic a la fi no interesa se aon Soc. :cunao:

Pulp trau el boli roig i " corrige " .
1
Responder