Parlem en català?

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Parlem en català?

Mensaje por Harlan »

Hola!

Doncs he vist que faltava aquest fil per parlar en català. Es el meu idioma matern i el parlo a diari, però de vegades sento l'anyorança de no escriure més en aquest idioma tan maco.

Per cert, llegiu en català? Jo ara de tant en tant llegeixo "Breu història de Catalunya", de Jesús Mestre i Godes.
1
Dara
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 371
Registrado: 20 Ago 2006 16:29

Mensaje por Dara »

Bona nit, Harlan.

Doncs jo parlo més en català quan estic a la feina, però com a casa el meu marit és de saragossa, parlem castellà.

Ara mateix tinc per llegir Mobi Dick, en català, però quan acabi altres de la llista, perquè la veritat, em costa molt més llegir en català, però com tot, és qüestió d´acostumar-se.

Petonets :wink:
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Jo parlo en català a la feina, amb molta part de la meva familia i amb alguns amics. Encara que m'agradaria parlar-ho més. Es amb la llengua amb la que estic més comode...
1
Avatar de Usuario
Irene_Adler
La Adler
Mensajes: 15284
Registrado: 13 Ene 2006 20:19
Ubicación: Ciudad de las bajas pasiones

Mensaje por Irene_Adler »

L'últim llibre que em vaig llegir e català va ser "L'estiu de l'anglès", de la Carme Riera, i la veritat és que em va agradar (no és res de l'altre món, però es entretingut).

No llegeixo massa en català, però em dóna la sensació que no hi ha bona literatura contemporània en la nostra llengua, o jo no la conec prou, o la que trobo és, amb comptades excepcions, massa avorrida.

:wink:
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Be, a mi em passa el mateix. Llegeixo poc en català, com ja he dit. De vegades intento buscar algun llibre que m'interesi a veure si està traduït al català.

Podriem fer-nos recomanacions de llibres escrits o traduïts al català, no?

Que us sembla?

I per seguir "practicant", com ha anat el dia?
1
Txell1980

Mensaje por Txell1980 »

Hola, sóc una gironina q s'apunta a escriure en català. :D No acostumo a llegir gaire en català, la veritat es q no em preocupo de comprar els llibres en català, apa q jo tb faig país... Normalment veig les traduccions en castellà i a mi ja m'està bé. És a dir, q no tinc manies. Però sempre estic disposada a llegir bons llibres, si entenc la llengua, i el català no és un problema. És la llengua q parlo tant a àmbit familiar com laboral. I si voleu fer un miniclub català, jo m'apunto!
Avatar de Usuario
Naomi
Foroadicto
Mensajes: 3282
Registrado: 07 Sep 2005 23:02
Ubicación: Entre la realidad y la ficción

Mensaje por Naomi »

Bé, jo també parlo i escric el català... encara que ultimament el tenia una mica abandonat :oops:
així que vaig anar a la biblioteca per agafar uns quants llibres en català :P

El cas és que m'agrada llegir en català... pero es veu que em vaig acostumar a llegir en castellà i vaig anar deixant de vanda els llibres en català...

El que ja no m'agrada és el cinema en català... vull dir el de les sales de cine o les pel·lícules en dvd... les prefereixo en castellà... bé deuen de ser mànies meves :P

Bé i el meu dia ha anat prou bé :D he anat a comprar i m'he assegut a una terrassa a prendrè un café i a llegir una mica. Després he anat a veure la cartelera del cinema que vull anar aquesta setmana a veure la pel·lícula de La Jove de L'Aigua que té bona pinta :D

I com ha anat el vostre dia, eh? espero que bé :wink:
1
Champollion
Lector voraz
Mensajes: 117
Registrado: 18 May 2006 00:12

Mensaje por Champollion »

espere que deixeu que es cole un valencià, total, més o menys, tot és el mateix.

Jo solc llegir prou en valencià, de fet, em lligc un llibre en cada idioma. L'últim llibre ha sigut "el món de sofia" que em va agradar de veres. Parlar-lo el parle també amb els meus amics i alguns familiars.

Espere que disfrutes de "la jove de l'aigua", jo la vaig vore la setmana passada i no està mal.

Salutacions.
Avatar de Usuario
conchi
Foroadicto
Mensajes: 3804
Registrado: 21 Jun 2006 18:15
Ubicación: Sabadell

Mensaje por conchi »

Per fi un fil en català!
És la meva llengua habitual a la feina tot i que a casa meva parlem normalment en castellà tret d'alguna paraula que em surt en català i que a vegades no m'en recordo com es diu en castellà. Llegeixo poc en català i no en tinc gaires llibres. Actualment llegeixo Anna, la de Teules Verdes en català però la resta de la sèrie la tinc en castellà. Tant me fa llegir en una llengua o en una altre però no faig massa bondat amb el català, d'ara endavant si em compro algún llibre nou buscaré l'edició catalana. Petons.
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Champollion escribió:espere que deixeu que es cole un valencià, total, més o menys, tot és el mateix.


I tant que si, quants més serem millor, no? :)
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Per cert, la Neus està organitzant una petita trobada per la gent de Barcelona... vaja, i qui no sigui de Barcelona però que vulgui venir, feu una ullada a aquest fil a veure si teniu ganes d'anar-hi: :)

https://www.abretelibro.com/foro/viewtopic.php?t=4978
1
Txell1980

Mensaje por Txell1980 »

Parlant de Barcelona.... Aquest estiu vaig anar per primer cop a La Casa del Llibre (o es diu La casa del Libro?) q hi ha davant la parada tren de passeig de Gràcia, i se'm van posar els péls de punta. És enoooooooooooooooooooooormeeeeeeeeeeeee!!! Potser em fa un pél pagesa, però mai havia anat a una llibreria tan gran. Em vaig atabalar amb tants de llibres!! Pq anava amb un amic q no li interessa tant la lectura, però si fos per mi m'hagues passat mínim un parell d'horetes. No vaig saber q comprar i com q havia de tornar amb el tren i volia un llibre per entretenir-me q fos de butxaca, vaig optar per un de la P.D. James. Aviat tornaré a Barcelona i penso disfrutar molt més de l'estada, quedaré amb el meu amic un xic més tard per disfrutar tranquila de la llibreria.
Avatar de Usuario
Irene_Adler
La Adler
Mensajes: 15284
Registrado: 13 Ene 2006 20:19
Ubicación: Ciudad de las bajas pasiones

Mensaje por Irene_Adler »

Posats a recomenar bons llibres en català, a mi em va agradar força "Històries perverses", d'Isabel Clara-Simó, i "El gust amarg de la cervesa", de la mateixa autora. Els vaig llegir fa poc i en guardo bons records.

I els llibres de Saramago traduïts al català són més fidels a l'original en portugués, o almenys a mi m'ho sembla. :wink:

Bona nit!
Avatar de Usuario
Naomi
Foroadicto
Mensajes: 3282
Registrado: 07 Sep 2005 23:02
Ubicación: Entre la realidad y la ficción

Mensaje por Naomi »

Fa uns mesos vaig llegir Dones de Isabel Clara-Simó i em va agradar molt :D són una sèrie de relats on cada un narra una història d'un tipus de dona diferent... molt entretingut :D

El próxim llibre en català que tinc pendent de llegir és El Client de John Grisham...
1
Sashka
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 712
Registrado: 17 Nov 2005 11:53
Ubicación: Valencia

Mensaje por Sashka »

Champollion escribió:espere que deixeu que es cole un valencià, total, més o menys, tot és el mateix.

Jo solc llegir prou en valencià, de fet, em lligc un llibre en cada idioma. L'últim llibre ha sigut "el món de sofia" que em va agradar de veres. Parlar-lo el parle també amb els meus amics i alguns familiars.

Espere que disfrutes de "la jove de l'aigua", jo la vaig vore la setmana passada i no està mal.

Salutacions.


Hola!!!! Jo també soc valenciana, però escric molt mal el valencià. M'agrada trobar-te ací. I salutacions a tots els catalans y valencians del foro!!!!

B7s.
1
Responder