El primer paràgraf de...

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Responder
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

És el mateix que en el tema en castellà, però en català. Aviam si algú més s'anima. :D




En aquell temps sempre era festa. N'hi havia prou amb sortir de casa i travessar el carrer per tornar-se boja. Tot era tan bonic, especialment de nit, quan tornaven mortes de cansament i encara esperaven que passés alguna cosa, que es produís un incendi, que nasqués un nen a casa o potser que es fes de dia de sobte i que tothom sortís al carrer i que es pogués continuar caminant i caminant fins a a arribar als prats de darrere els turons.

El bell estiu, Cesare Pavese

Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Com que la meva mare va morir per culpa d'una punxada i a mi m'agradava tant el conte de la Bella Dorment, sempre vaig pensar que, al cap d'un temps, es despertaria.

El fibló, Sílvia Soler


Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Arden
Vivo aquí
Mensajes: 22026
Registrado: 28 Oct 2008 08:59

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Arden »

Imagen

JO CONFESSO
JAUME CABRÉ

"Fins ahir a la nit, caminant pels carrers molls de Vallcarca, no vaig comprendre que néixer en aquella família havia estat un error imperdonable."
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Tirant de veta

Una de les característiques que se'm van escapar en l'anterior manual sobre els protagonistes de la vida regalada és que els pijos poden ser -tal com saben a la perfecció els venedors de cotxes d'alta gamma, els maîtres dels restaurants amb estrelles Michelin, els modistes del Faubourg Saint-Honoré i els pispes de Rolex de Passeig de Gràcia- font inesgotable de riquesa.


Encara més pijos, Marc Giró


Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Qellón. Chiloé. Una nit de fa molts anys. Les deu passades. Ni cel, ni vegetació, ni oceà. Només el vent, la mà que tot ho pren. Devem ser una dotzena de persones. Ánimes. En un lloc com aquest, en aquesta hora, de les persones se'n pot dir ànimes.


Boulder, Eva Baltasar


Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Lali

Història viva del seu temps, la Lali. Testimoni privilegiat del progrés. Del nou confort, del nou benestar: del nou consum. De la vida moderna, tu, que ja era hora que elles també tastessin el gust de la contemporaneïtat, que ja l'ha palmat el podrit del Franco, que ja no hi ha crisi del petroli, que s'ha acabat la guerra del Vietnam, que l'ONU acaba de declarar l'Any Internacional de la Dona. I una efemèride més, encara: el primer fill de la Lali arriba al món el mateix any que arriben les primeres calça-gasses d'un sol ús. Beneïts dodotis! ¡Ni gota ni gota!


Les nostres mares, Gemma Ruiz Palà


Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Desig de ser romà

En Modest Prats va ser la segona persona que em va fer descobrir tot el que sé sobre Roma. O quasi tot. La primera persona va ser el meu pare. En parlaré, més endavant, de tots dos, i també de tots els altres que m'hi han acompanyat, que m'han ensenyat i a qui he ensenyat Roma.


Un cafè a Roma, Josep Maria Fonalleras
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Una noia va sortir de la casa de l'advocat Royall, situada al final de l'únic carrer de North Dormer, i es va aturar al llindar.


Estiu, Edith Wharton
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

Per poder morir primer cal néixer. Falta molt poc perquè sigui migdia quan la nit àrtica finalment s'aclareix i la bola de foc s'enfila -o gairebé- sobre l'horitzó.

La veritat sobre la llum, d'Auður Ava Ólafsdóttir

Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28791
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: El primer paràgraf de...

Mensaje por Ashling »

La vil·la s'alçava al cim d'un turó. Des de la terrassa del davant disposava d'una magnífica vista de Florència; a la part del darrere hi havia un vell jardí amb poques flors, però amb uns arbres esplèndids, tanques de boix retallat, avingudes de gespa i una gruta artificial on, des d'un corn de l'abundància, l'aigua queia en cascada, amb una sonoritat fresca i cristal·lina.


Una vil·la a Florència, William Somerset Maugham
Traducció de Júlia de Jòdar

Imagen
Imagen
Responder