Literatura en Català

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por Chubbchubb »

Val, doncs vaig a donar veus :mrgreen: ;) I, si ningú s'hi suma, el llegim tu i jo en mc i ja està ;) :60:
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por Chubbchubb »

Ororo, estem comentant això del CL de Jo confesso al post del CL en català, per concretar la data. De momento som tu, barson i jo :D Et deixo aquí el link per si no tens localitzat el post ;) :arrow: viewtopic.php?p=2420704#p2420704
:60: :60:
Avatar de Usuario
Danny Baltbux
Lector voraz
Mensajes: 101
Registrado: 29 Feb 2012 01:44
Ubicación: Amarganth - Mirkwood

Re: Literatura en Català

Mensaje por Danny Baltbux »

Oooh! M'agrada aquests post, encara que no em considero massa coneixedor de grans clássics catalans realment...
M'agrada molt, com no, el Mecanoscrit del Segon Origen ^^ va ser lectura obligada a.. egon de la ESO crec, i mai ho deixaréd'agrair suficient. També al llarg de la meva vida he llegit Jordi Sierra i Fabra, Mercè Rodoreda, Joan Manuel Gisbert (un dels meus preferidísims).. I ara mateix estic molt interessat en l'obra de Màrius Torres, Jordi de Sant Jordi i també Àusias March.
1
Avatar de Usuario
Arden
Vivo aquí
Mensajes: 22134
Registrado: 28 Oct 2008 08:59

Re: Literatura en Català

Mensaje por Arden »

Quin nivell!!! Ausias March i tot, és difícil que la gent es fique a llegir clàssics si no és per obligació, així que sempre està bé saber que no estic sol al mon :D

A veure si un dia ens animem amb el Tirant, que li tinc ganes.
Avatar de Usuario
Vheal K.
Lector voraz
Mensajes: 119
Registrado: 02 Mar 2012 19:01
Ubicación: Euralia, Mesania.
Contactar:

Re: Literatura en Català

Mensaje por Vheal K. »

Jo per la part que em toca he llegit Drames Rurals de Victor Català, i és que com a mi el que m'agrada és el gore llavors ha sigut una serie de històries que m'han agradat força. Si algú li agrada la novel·la negra i vol llegir en català, li recomano aquest llibre, no s'aborrirà excepte amb el primer conte, "En Met de les Conques", el qual és una mica aborrit.
1
Avatar de Usuario
gandaio
No tengo vida social
Mensajes: 1443
Registrado: 25 Ene 2011 16:18
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por gandaio »

Vheal K. escribió:Jo per la part que em toca he llegit Drames Rurals de Victor Català, i és que com a mi el que m'agrada és el gore llavors ha sigut una serie de històries que m'han agradat força. Si algú li agrada la novel·la negra i vol llegir en català, li recomano aquest llibre, no s'aborrirà excepte amb el primer conte, "En Met de les Conques", el qual és una mica aborrit.
Vaja, aquest llibre crec que el tinc per casa (la veritat és que no sé d'on ha sortit :? ) i no em cridava gens l'atenció, pensava que potser era d'un estil que em podria avorrir, però si dius que és de l'estil a la novela·la negra (i gore?? a mí també m'agrada :mrgreen: ), potser algun dia d'aquest li faig una ullada ...
1
Avatar de Usuario
Vheal K.
Lector voraz
Mensajes: 119
Registrado: 02 Mar 2012 19:01
Ubicación: Euralia, Mesania.
Contactar:

Re: Literatura en Català

Mensaje por Vheal K. »

gandaio escribió:
Vheal K. escribió:Jo per la part que em toca he llegit Drames Rurals de Victor Català, i és que com a mi el que m'agrada és el gore llavors ha sigut una serie de històries que m'han agradat força. Si algú li agrada la novel·la negra i vol llegir en català, li recomano aquest llibre, no s'aborrirà excepte amb el primer conte, "En Met de les Conques", el qual és una mica aborrit.
Vaja, aquest llibre crec que el tinc per casa (la veritat és que no sé d'on ha sortit :? ) i no em cridava gens l'atenció, pensava que potser era d'un estil que em podria avorrir, però si dius que és de l'estil a la novela·la negra (i gore?? a mí també m'agrada :mrgreen: ), potser algun dia d'aquest li faig una ullada ...
Sí, per idear aquestes històries l'autora hauria de tenir una ment una mica retorçada, la veritat. La majoria dels contes són entretinguts i quasi bé tots tenen sang, ja ho diu el títol: "Drames Rurals". Un que està molt bé és el de Parricidi y també el dels pastors, encara que aquest últim és una mica estrany, ja ho comprendràs.
1
Avatar de Usuario
AnastasiaRomanov
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 446
Registrado: 18 Feb 2012 14:50

Re: Literatura en Català

Mensaje por AnastasiaRomanov »

Holaaaaaaa a tots! M'unisc a aquest tòpic també!
Reconec que no llisc tot el que deuria en català per a no oblidar l'ortografía, però he de dir que tots aquells llibres que he llegit en la meua llengua mare m'han agradat moltíssim!
Per ací veig que us ha agradat molt El Mecanoscrit de Segon Origen. La meua germana se'l va llegir per a l'institut i diu que li va agradar però jo ho vaig intentar i no hi havia manera, no m'enganxava!
Ens vegem per ací. Salutacions!
Leyendo: El día que se perdió el amor - Javier Castillo
Avatar de Usuario
araceli
Lector voraz
Mensajes: 200
Registrado: 31 Ago 2009 09:00
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por araceli »

Doncs jo tot el que llegeixo és en català, bé sigui literatura catalana o traduccions.

Només quan algun llibre m'interessa molt i no el trobo traduït (cosa que no sol passar)
el llegeixo en castellà. :lista:
1
Avatar de Usuario
Sariluh
No tengo vida social
Mensajes: 1409
Registrado: 09 Abr 2012 19:33

Re: Literatura en Català

Mensaje por Sariluh »

Jo també pregunto primer si está en catá i si no hi és en castellá també m'agrada llegir. Tot i que parlo de traduccions, d'escriptors catalans poca cosa crec u_u Dels pocs llibres catalans que m'enrecordi sempre que m'hagi cridat l'atenció és El diari vermell de la Carlota de la Gemma Lienas, el vaig llegir per el insti però em va agradar molt. :)
Avatar de Usuario
araceli
Lector voraz
Mensajes: 200
Registrado: 31 Ago 2009 09:00
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por araceli »

La llista d'autors catalans que escriuen en aquest idioma, es interminable.
1
isard
Lector ocasional
Mensajes: 53
Registrado: 30 Mar 2012 20:34

Re: Literatura en Català

Mensaje por isard »

jo intento llegir en català, però a vegades és difícil trobar una traducció en catalá de segons quins llibres. L'altre dia vaig llegir el Robinson Crusoe i resulta que era la traducció que va fer Josep Carner. Suposo que hi ha alguna traducció més actual, però a vegades és trobar-la, o que estigui sencer i no sigui una adaptació per la canalla.
1
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: Literatura en Català

Mensaje por sora91 »

Doncs, jo no puc llegir tot el que llegeixo en català perquè no hi ha traduccions. Quantes novel.les de gènere s'editen a l'any? Poques i segur que el 90% són de gènere negre.
1
Avatar de Usuario
araceli
Lector voraz
Mensajes: 200
Registrado: 31 Ago 2009 09:00
Ubicación: Barcelona

Re: Literatura en Català

Mensaje por araceli »

sora91 escribió:Doncs, jo no puc llegir tot el que llegeixo en català perquè no hi ha traduccions. Quantes novel.les de gènere s'editen a l'any? Poques i segur que el 90% són de gènere negre.
L'ultima estadistística es de l'any 2010 i van ser 8.571 titols publicats en català.
1
Avatar de Usuario
sora91
I am a Browncoat
Mensajes: 14378
Registrado: 12 Mar 2007 18:05

Re: Literatura en Català

Mensaje por sora91 »

araceli escribió:L'ultima estadistística es de l'any 2010 i van ser 8.571 titols publicats en català.
8571 a priori semblen força títols, però si restem els de literatura infantil (única franja d'edat en que crec que la cosa està bastant equilibrada amb el castellà), els llibres de no ficció, els escrit originalment en català,...
Crec que queda molt per fer, encara que reconec millores en els darrers anys com l'esforç de treure les edicions catalanes al mateix temps que les castellanes.
Quantes novel.les de ciència ficció, fantasia o romàntica s'han editat aquest any en català? A mí l'oferta en català s'em queda petita.
1
Responder