Parlem en català?

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Champollion
Lector voraz
Mensajes: 117
Registrado: 18 May 2006 00:12

Mensaje por Champollion »

Sashka escribió:Hola!!!! Jo també soc valenciana, però escric molt mal el valencià. M'agrada trobar-te ací. I salutacions a tots els catalans y valencians del foro!!!!


No et preocupes, jo tampoc escric el valencià tant bé com voldria, de fet, he de millorar perque vull traure'm el grau superior l'any que vé :P.

Ara he de pensar quin serà el pròxim llibre en valencià que em llegiré. M'hauré de pegar una volta per la llibreria :-P.

Salutacions.
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Res més? Ja no practiquem més?

Apa nois i noies, animeu-vos! :wink:

Fem petar la xerrada una estona...
1
Avatar de Usuario
Irene_Adler
La Adler
Mensajes: 15284
Registrado: 13 Ene 2006 20:19
Ubicación: Ciudad de las bajas pasiones

Mensaje por Irene_Adler »

Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat...

:wink:
Avatar de Usuario
lucia
Cruela de vil
Mensajes: 84598
Registrado: 26 Dic 2003 18:50

Mensaje por lucia »

i si el fetja no es menjat... o algo así :lol: :lol:
Nuestra editorial: www.osapolar.es

Si cedes una libertad por egoísmo, acabarás perdiéndolas todas.

Imagen Mis diseños
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Molt bo, Irene :lol:

Bona intentona, luci :wink:
1
Avatar de Usuario
NaJ The Ripper
No tengo vida social
Mensajes: 2173
Registrado: 26 Ago 2006 21:14
Ubicación: En mi quelo-laboratorio de cuerpos mutilados
Contactar:

Mensaje por NaJ The Ripper »

Jo també parlo el català, és la llengua de la meva familia. Amb les amistats també hi parlo però depén de qui sigui la persona algun cop parlo a estones en català i altres en castellà :oops: . Sòc de Lleida però estudio a Barcelona (així que el meu accent és una barreja de a-e x"DDDDDD).
El llibre que més m'ha agradat de la literatura catalana és Mirall Trencat, de la Mercé Rodoreda.
Jo llegeixo més en castellà que en català. Més que res per comoditat: hi ha més traduccions en castellà que en català. A més, l'ultim cop que vaig agafar un llibre traduit al català va ser Contes de la bogeria quotidiana de Charles Bukowski i quan portava unes 10 pàgines vaig tancar el llibre. No sé si heu llegit algun cop alguna cosa d'ell, però es que traduit al català quedava pèssim: l'expressió brutal, directa, sense embuts de Bukowski quedava fatal amb la paraula "xuclacigales" :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
No em vaig veure amb cor de continuar.
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

NaJ The Ripper escribió: "xuclacigales" :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



:meparto: :meparto:
1
Avatar de Usuario
ainos
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 689
Registrado: 08 Feb 2006 10:55
Ubicación: REUS

Mensaje por ainos »

Hola catalanets.
Jo soc de Reus, tarragona.
Habitualment no parlo catala, doncs els meus pares sempre parlen en castella i no m'hi acostumo tot i que el meu home SEMPRE em parla en catala. Pero el se parlar perfectament.

Sobre llegir en catala, la veritat es que ho intento i m'agrada molt, pero ens ho posen dificil.
Normalment hi ha molt pocs llibres en catala. Els que mes se solen trobar son els que tenen molta tirada i els publiquen en les dues llengues. Si es el cas sempre agafo el catala.
Despres he observat que el mateix llibre cambia el preu si es en castella o en catala, i com no, en catala es mes car, pero a mi m'es igual. Jo, si puc, compro llibres en catala.
1
Avatar de Usuario
Escorpion
No tengo vida social
Mensajes: 2165
Registrado: 13 Mar 2006 12:49

Mensaje por Escorpion »

Ja soc tornat!!!
:wink:
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

Escorpion escribió:Ja soc tornat!!!
:wink:


Bon intent, i s'agraeix l'esforç, però es diu: Ja he tornat. :wink:

Una abraçada!
1
Avatar de Usuario
lucia
Cruela de vil
Mensajes: 84598
Registrado: 26 Dic 2003 18:50

Mensaje por lucia »

El Ja soc es de Gomaespuma
Nuestra editorial: www.osapolar.es

Si cedes una libertad por egoísmo, acabarás perdiéndolas todas.

Imagen Mis diseños
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

No se que te refieres con lo de Goma Espuma, algun tipo de broma con esa expresión?

De todas maneras, es correcta, en otras acepciones, puedes decir "Ja soc aquí" (Ya estoy aquí), pero "Ja soc tornat", al menos en el catalán de Catalunya(Baleares y Valenciano ni idea), no es correcto...
1
Avatar de Usuario
ainos
No puedo vivir sin este foro
Mensajes: 689
Registrado: 08 Feb 2006 10:55
Ubicación: REUS

Mensaje por ainos »

No si el catala com totes le llengues cadascu la parla com vol
Jo amb el meu home de tant en tant descobrim paraules noves
ell per ex diu "aumetlla" a les "atmetlles" al "cabell" li diu "pel" i la seva mare jajaja aixo em fa molta gracia, diu "quitaranyes" a les "teranyines"
1
Avatar de Usuario
bblanco
La Thatcher
Mensajes: 9148
Registrado: 09 Feb 2005 18:28
Ubicación: Barcelona

Mensaje por bblanco »

Eiiiiiii, que acabo de trobar aquest fil!!!!! Hola a tots, jo sóc castellanoparlant, tota la meva família es del nord d'Espanya (Lleó) i el mateix li passa al meu marit (la seva es de Sòria), per tant a casa parlem castellà, tot i que cap dels dos té cap problema en parlar en català.

M'hi trobo una mica rovellada, escrivint en català! Feia massa temps que no ho feia! :D

L'últim llibre que m'he llegit en català ha estat el de la Lídia de Cadaquès, la dona a qui Dal.lí y Gala van comprar la primera cabanya de pescadors per fer-se la casa a Port Lligat. Apart d'això, ho vaig intentat amb l'Ul.lises, de Joyce, i no vaig passar de la pàgina 10... és clar que ho vaig tornar a probar en castellà i no vaig passar de la 30 :? aquest llibre no és per a mi!

Bé, encantada de saludar-vos, a veure si movem una miqueta el fil, d'acord? I a veure si s'animen les quedades a Barcelona! :D

Salutacions,
Begoña
1
Avatar de Usuario
Harlan
Foroadicto
Mensajes: 2854
Registrado: 28 Mar 2006 11:38
Ubicación: Perdido en la eternidad
Contactar:

Mensaje por Harlan »

bblanco escribió:Bé, encantada de saludar-vos, a veure si movem una miqueta el fil, d'acord? I a veure si s'animen les quedades a Barcelona! :D


Si, això estaria molt be, la resta del forum riu de nosaltres perqué sempre anem els quatre mateixos :cry:
1
Responder