Cap al País de Mai Més!!

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9862
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Pulp »

Doncs no sabria dir-te.

Avui mateix ma germana m'ha dit que no es troba gaire bé. Però com ha de treballar sí o sí...

No sé què fa la resta de la gent.

(ara no porta hac)
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45103
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por elultimo »

Jo és el que veig. Ja ens em normalitzat.
Avatar de Usuario
Manel2010
Vivo aquí
Mensajes: 5834
Registrado: 24 Mar 2011 11:26

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Manel2010 »

Si per relaxament ho entenem com més gent al carrer ara que fa una setmana, a mi em dóna la sensació que és quelcom que està succeint
1
Avatar de Usuario
Ratpenat
Murciélago
Mensajes: 5920
Registrado: 24 Sep 2012 14:11

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Ratpenat »

Manel2010 escribió: 08 Abr 2020 22:21 Si per relaxament ho entenem com més gent al carrer ara que fa una setmana, a mi em dóna la sensació que és quelcom que està succeint
Jo no en veig més. Clar que des de la finestra poc puc veure.
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por SUTE »

Heu vist les carreteres d ahir? Mare meva, la gent no se que te al cap, però els governS tampoc
Jo des de casa, la primera setmana veia controls tant de mossos, com de la GU constantment, ara fa dies que no veig ni un
1
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por SUTE »

Pulp escribió: 08 Abr 2020 20:44 Mireu què bonic, en tres dialectes del català:

En valencià - Pareix que ens estem relaxant un poc...

En català central - Sembla que ens estem relaxant una mica...

I en mallorquí, per exemple, com ho diríem?

En tot cas: per què ho dius, això, ulti?
Jo.diria que alguna cosa aixi com: pareix que mos estem relaxant un poc
1
Avatar de Usuario
maribel70
No tengo vida social
Mensajes: 1720
Registrado: 01 Jun 2017 18:43
Ubicación: Catalunya

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por maribel70 »

He sentit que volen revisar el consum d'aigua a les segones residencies. No se, però alguna cosa han de fer per la gent que es egoista, irresponsable, incívica que fa el que li rota.
Jo, millor no dic el que faria amb elles...
1
Avatar de Usuario
Manel2010
Vivo aquí
Mensajes: 5834
Registrado: 24 Mar 2011 11:26

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Manel2010 »

Ratpenat escribió: 08 Abr 2020 22:26
Manel2010 escribió: 08 Abr 2020 22:21 Si per relaxament ho entenem com més gent al carrer ara que fa una setmana, a mi em dóna la sensació que és quelcom que està succeint
Jo no en veig més. Clar que des de la finestra poc puc veure.
Jo vaig sortir fa 2 dies a comprar i em va donar la sensació de que hi vaig veure més gent que l’anterior vegada. Però és molt esbiaixat aquest comentari

La meva dona fa tasques de voluntariat amb tema de material sanitari i ella ha de sortir de casa bastants cops. És ella qui més m’ha transmès aquesta sensació de que ara hi ha més gent pel carrer que fa 10 dies
1
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45103
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por elultimo »

Manel2010 escribió:Si per relaxament ho entenem com més gent al carrer ara que fa una setmana, a mi em dóna la sensació que és quelcom que està succeint
I no només això. Abans es veia a la gent més nerviosa, i ara (sense accent) pareixem més relaxats: ja no et controlen tant quan vas a qualsevol lloc, la guàrdia civil no pasa tant a sovint com els primers dies... Al menys ací.
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9862
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Pulp »

No us puc dir perquè jo no surto, però sí que sento comentaris de: Si total no faig mal a ningú per XXXX (cadascú justifica el que fa amb les excuses més meravellosos, total, qui ho fa malament SEMPRE SÓN ELS ALTRES).

El meu home, que sí que surt, a treballar, també té la sensació que la penya passa bastant de tot.

Dissabte (estic molt contenta) aniré al mercat!!

Ulti: sense hac, no sense accent! Hahahah

Su: no sé jo si m'agrada aquesta traducció teva. En @Buccan és de les illes, li ho podríem preguntar.

(em penso que és d'Eivissa, per això)
Avatar de Usuario
noramu
Dina
Mensajes: 5876
Registrado: 06 Oct 2011 11:32

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por noramu »

Aqui el 4 cotxes de policia que tenim fan molts més controls ara que dies enrere.
Ahir que vaig sortir no vaig tenir la sensació de més gent pel carrer que la setmana passada.
1
Avatar de Usuario
Buccan
No tengo vida social
Mensajes: 1301
Registrado: 12 Dic 2017 08:54
Ubicación: Menorca
Contactar:

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Buccan »

De Eivissa no, un poc més cap a tramuntana, @Pulp :wink:

A Menorca, o al menys a nes llevant de s'illa, diriem: sembla que mos esteim relaxant un poc.

Per aquí baix no massa, tot i que jo no surt de sa Cala i no ho puc veure (visc a una caleta petita al sud de s'illa), ni a comprar (no tenc cotxe ni carnet, i no me fa ganes anar-hi en bici, ja que es fiets veïns es posen "gelosos", així que hi va sa meva al.lota) i només a una de cada 4 cases hi ha gent, ses altres són segones residències. Açò si: tots tenim ca (gos), i es podria dir que mos veim i xerram cada dia...

I prou enfeinat: pintant casa, hort... però lo pitjor és veure quina mar que far i no poder sortir en barca, nadar, pescar, remar... Mai havia estat tant sense estar en "remull", i tenc la mar a 3 metres! :(

¡SALUT i bon vent!
Luciendo los tatuajes de un pasado bucanero, de un velero al abordaje...

Recuento 2023
Avatar de Usuario
Ratpenat
Murciélago
Mensajes: 5920
Registrado: 24 Sep 2012 14:11

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Ratpenat »

Crec que no ho he dit, però la paraula "al·lota" és la meua preferida del mallorquí.

Tenia una amiga mallorquina que em preguntava prou per la meua nòvia en França i li vaig agafar gust a la paraula. Al principi no l'entenia, l'accent se'm feia difícil, però poc a poc vam anar xarrant i entenent-nos més.

(Això de viure a una cala deu ser de categoria)
Avatar de Usuario
SUTE
Vivo aquí
Mensajes: 9455
Registrado: 30 Abr 2008 11:18
Ubicación: Can Fanga

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por SUTE »

Buccan escribió: 09 Abr 2020 19:18 De Eivissa no, un poc més cap a tramuntana, @Pulp :wink:

A Menorca, o al menys a nes llevant de s'illa, diriem: sembla que mos esteim relaxant un poc.

Per aquí baix no massa, tot i que jo no surt de sa Cala i no ho puc veure (visc a una caleta petita al sud de s'illa), ni a comprar (no tenc cotxe ni carnet, i no me fa ganes anar-hi en bici, ja que es fiets veïns es posen "gelosos", així que hi va sa meva al.lota) i només a una de cada 4 cases hi ha gent, ses altres són segones residències. Açò si: tots tenim ca (gos), i es podria dir que mos veim i xerram cada dia...

I prou enfeinat: pintant casa, hort... però lo pitjor és veure quina mar que far i no poder sortir en barca, nadar, pescar, remar... Mai havia estat tant sense estar en "remull", i tenc la mar a 3 metres! :(

¡SALUT i bon vent!
Eewyyyy ten points per mi, jejeje
1
Avatar de Usuario
Manel2010
Vivo aquí
Mensajes: 5834
Registrado: 24 Mar 2011 11:26

Re: Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Manel2010 »

Buf, quin solarro que fa avui aquí a la Cerdanya, tu! Estic per fer escapadeta amb la bici i tot

:dragon: :dragon: :dragon:
1
Responder