Troy- Los mitos griegos revisitados 3- Stephen Fry

Foro para comentar acerca de los últimos cuentos que hayas leído o hablar de leyendas y mitos.

Moderadores: Giada, Sue_Storm

Responder
Avatar de Usuario
escipiona
No tengo vida social
Mensajes: 2038
Registrado: 12 Abr 2015 14:30

Troy- Los mitos griegos revisitados 3- Stephen Fry

Mensaje por escipiona »

Resumen de TROY
Following Top Ten bestsellers Mythos and Heroes, this third volume retells the epic tale of Troy

The story of Troy speaks to all of us - the kidnapping of Helen, a queen celebrated for her beauty, sees the Greeks launch a thousand ships against the city of Troy, to which they will lay siege for ten whole years. It is a terrible war with casualties on all sides as well as strained relations between allies, whose consequences become tragedies.In Troy you will find heroism and hatred, love and loss, revenge and regret, desire and despair. It is these human passions, written bloodily in the sands of a distant shore, that still speak to us today.
Imagen
Ver en Amazon
1
Avatar de Usuario
escipiona
No tengo vida social
Mensajes: 2038
Registrado: 12 Abr 2015 14:30

Re: Troy- Los mitos griegos revisitados 3- Stephen Fry

Mensaje por escipiona »

Igual que con los números anteriores, he disfrutado de lo lindo con la narración de Stephen Fry reconstruyendo esta mezcla de historia y mito Y como siempre atención especial a su apéndice, esta vez aclara la cronología, y explica la diferencia que encuentra entre mito y fantasía. Después de leerle, me reafirmo en el gran personaje que es Héctor y la pena que me dio su muerte
1
Responder